En directe

Fórmula Estel

JUSTÍCIA

Marc Molins: "La resta de recursos presentats contra Junqueras, Romeva, Turull i Bassa tampoc s’admetran"

L’advocat penalista assegura, des de Ràdio Estel, que la decisió del Suprem de no admetre els recursos contra els indults de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart era previsible

15 setembre 2023

Redacció

Comparteix
Tribunal Suprem

El Tribunal Suprem no ha admès els recursos contra els indults de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart. Ho argumenta considerant que veu una manca de legitimació dels recurrents i, per tant, descarta entrar a analitzar el fons dels recursos. L’advocat penalista, Marc Molins, que ha valorat positivament la decisió, ha explicat al programa 'La Caravana' que "no s’ha entrat fins al fons perquè s’ha considerat que el recurrent no té aquesta especial qualitat que li permet pujar o elevar la discrepància al Suprem". El lletrat ha afegit que la resta de recursos "correran la mateixa sort" i ha insistit en el fet que és important fer una anàlisi exempt de biaixos. "No és una qüestió ni política ni circumstancial, sinó que és una qüestió d’estricta aplicació del sentit jurídic comú i, com que no tenen legitimació, no poden recórrer".  

La decisió del Tribunal Suprem sobre els indults

Aquesta decisió s’ha pres per unanimitat, cosa que al lletrat no l'ha sorprès però sí la petita discrepància entre el recurs de Vox i el d’un membre de les Corts. "En el cas del partit d’extrema dreta, s’inadmet perquè una formació política queda totalment exclosa, però, en l’altre, s’exigien un nombre de membres que no concorrien".  

La condemna a Miquel Buch

Sobre el fet que l’Audiència de Barcelona hagi condemnat a quatre anys i mig de presó i 9 i mig d’inhabilitació a l’exconseller d’Interior, Miquel Buch, pel cas de l’escorta de Carles Puigdemont, Molins ha sentenciat que és important sostreure’s dels biaixos ideològics i fer un exercici d’equidistància per fer valoracions sense biaix polític. 

Entrevista a l'advocat penalista Marc Molins

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Adrià Vila, El Pony Pisador: "La música no té edats"

El Pony Pisador estrena el nou format 'El Pony Menut' dirigit cap a un públic familiar

20 març 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

POLÍTICA

Guillem López Casasnovas, Catedràtic d'Economia: "No té sentit anar amb un pressupost del 2023"

El Catedràtic considera que ha sigut un error posar la recaptació de l'IRPF com una línia vermella en les negociacions

20 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

L'Orfeó Català i Antoni Gaudí s'uneixen en un concert a la Sagrada Família

Xavier Puig, director de l'Orfeó Català, destaca la unió entre música i arquitectura de Lluís Millet i Antoni Gaudí

19 març 2026

Redacció