En directe

Fórmula Estel

AUDIOS

Txell Feixas: "La gran transformació és a les seves famílies"

La periodista acompanya aquests dies l'equip de bàsquet femení Palestinian Youth Club, nascut fa 10 anys al camp de refugiats libanès de Xatila, al Líban

8 març 2024

Redacció

Comparteix
Palestinian Youth Club Txell Feixas

Pot el bàsquet canviar la vida i el destí d'algú? Per la periodista Txell Feixas, la resposta és sí. I és que aquests dies acompanya l'equip de bàsquet Palestinian Youth Club, que va néixer fa 10 anys al camp de refugiats libanès de Xatila, i que en aquests moments es troba a Catalunya. Un equip que ella mateixa va conèixer quan era corresponsal en aquest país i que li ha permès copsar com l'esport treu el millor de les persones en les situacions més difícils. De fet, assegura que el bàsquet no només ha canviat les nenes, sinó que "la gran transformació és a les seves famílies". Segons Feixas, "molts d'aquests pares que van posar el crit al cel, ara acompanyen les nenes a l'aeroport perquè marxin". Així ho ha explicat en una entrevista al programa Fabricació pròpia.

Txell Feixas va recollir la història de superació d'aquest equip al llibre Aliades, publicat per Ara Llibres. Aquests dies l'equip Palestinian Youth Club es troba a Catalunya gràcies a la campanya 'Nenes valentes' de suport a l'empoderament femení a través de l'esport, impulsada per Abacus. Diumenge rebrà un homenatge al pavelló de Fontajau de Girona.

Entrevista a la periodista Txell Feixas

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

"M'agrada posar-me en risc a l'hora d'escriure"

Guillem Balart i Sergi Pompermanyer

Parlem amb l'actor Guillem Balart i el dramaturg Sergi Pompermanyer sobre 'Grand Canyon', l'última estrena de La Villarroel

16 juliol 2025

Redacció

SOCIETAT

"A Vox se li ha de començar a dir que la seva relació amb la violència la condueix a la il·legalització"

El sociòleg Andrés Pedreño apunta que el conflicte a Torre Pacheco té a veure amb una estratègia política

16 juliol 2025

Redacció

SOCIETAT

SOS Costa Brava denuncia la presència massiva d'embarcacions a les cales

La plataforma reclama que es reguli per llei una zona de 50 metres de bany

16 juliol 2025

Redacció