Marta Sales, membre del Grup de Recerca de Sistemes i Enginyeries Emergents del Departament d’Enginyeria Química de la Universitat Rovira i Virgili, ha explicat a Ràdio Estel el resultat d'aquest treball, que comporta un important avenç científic. Sales ha assegurat que, “si som capaços d’introduir detalls específics sobre la línia cel·lular del càncer, aquest fet implicaria un pas endavant per a la medicina de precisió personalitzada de cara a verificar si, al pacient, li pot anar millor una cosa o una altra”. La investigadora ha recordat que "el mètode actualment està en una primera fase" i que, "a partir d'ara, s’obre una nova via per a una predicció mèdica i farmacològica per lluitar contra el càncer".
El treball dels investigadors es basa en un algoritme que no recull propietats dels medicaments ni de la malaltia, sinó que agafa les dades de les interaccions entre tipus de fàrmacs i cel·lulars de càncer. Marta Sales ha afirmat que, “amb aquestes dades, l'algoritme é capaç de donar una resposta aproximadament d’un 75 per cent d’efectivitat”. Igualment ha afegit que, “si existeixen aquests tipus d’algoritmes, que són predictius amb poques dades, poden ajudar molt a l’hora de fer una primera tria de quines son les parelles de medicaments més prometedores per a diferents tipus de càncer”.
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ.
Més actualitat
CULTURA
ENTREVISTES
LLIBRES
Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri
4 novembre 2026
Glòria Romero, 
Joan Trias, 
Oriol Francisco, 
INTERNACIONAL
Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat
4 novembre 2026
Guillem Andrés, 
Mercè Raga, 

