En directe

Trotamundos

SOCIETAT

Un any de l'apagada general: "S'han modificat els procediments perquè no torni a passar"

Els informes apunten que va haver-hi un augment ràpid i incontrolat de les tensions, que els mecanismes de control no van ser capaços d'aturar.

Publicat: 28/04/2026 12:20 Actualitzat: 15/07/2026 09:57 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix

Aquest 28 d'abril fa un any de l'apagada general a Espanya, amb algunes preguntes encara obertes. Lluís Pinós, president de la comissió de l'energia del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, però, exposa que tots els informes apunten a un augment ràpid i incontrolat de les tensions, que els mecanismes de control no van ser capaços d'aturar. Aquesta circumstància, per tant, va dur a la pèrdua de generació.

En declaracions a El Matí a Ràdio Estel, alhora, es mostra tranquil de què no es torni a produir una apagada. "S'han modificat els procediments perquè no torni a passar", ha afirmat.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Lluís Pinós

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Laura Llaneli i Jérôme Lefaure: "Fa certa vergonya dir que ets artista"

L'artista i el cofundador de HomeSession posen en valor l'art com a eina de coneixement a la societat

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Joan Trias

POLÍTICA

El Sindicat majoritari dels Mossos d'Esquadra, sorprès per la dimissió de Trapero

Imma Viudes, portaveu de l'entitat, confia que el relleu doni continuïtat al treball fet en els darrers anys

10 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

EDUCACIÓ

ENTREVISTES

Jaume Funes: "No hauria de marxar ningú de l'escola sense voler saber per què passen les coses"

El pedagog reflexiona sobre el malestar del sector educatiu i els reptes que cal afrontar

9 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga