En directe

El rosari

ESGLÉSIA CATALUNYA

Un llamp compromet l’estructura de l’Església de Santa Maria de Siurana

Diumengepassat, 29 d’abril, una intensa tempesta va afectar les comarques de Tarragona,i va provocar nombrosos desperfectes a causa de la calamarsa, els cops forts devent…

2 maig 2018

Macià Grau

Comparteix

Diumengepassat, 29 d’abril, una intensa tempesta va afectar les comarques de Tarragona,i va provocar nombrosos desperfectes a causa de la calamarsa, els cops forts devent o fins i tot algun llamp que va acompanyar les precipitacions caigudesdurant tot el dia.

Undels pobles que es va veure més afectat per aquesta tempesta ha estat Siurana,un nucli de població de 40 habitants, i que pertany al municipi de Cornudellade Montsant. El mal temps va deixar sense llum els seus habitants durantgairebé tot un dia, però també va causar greus desperfectes en algunes de les construccionsde la vila.

Precisament,la que s’ha vist més afectada per la tempesta ha estat l’església de SantaMaria de Siurana, una de les esglésies romàniques més destacades del sud deCatalunya, i que data dels segles XII i XIII. La caiguda d’un fort llamp damuntmateix del temple ha creat una esquerda en una de les parets, i n’ha danyat l’interior,ja que ha trencat part del mobiliari. A més, els quadres de subministramentelèctric han quedat fosos, i també s’han trencat gran part dels vidres de l’església.

L’alcaldede Cornudella, Salvador Salvadó, ja s’ha desplaçat al lloc per veure elsdesperfectes, i ha donat avís al rector de la parròquia, alhora que ha advertitque caldrà avaluar els danys causats per considerar si és necessària unaintervenció a l’església. Precisament, el 9 de maig proper es celebra a la vilael Jubileu de Siurana, que reunirà els fidels de tots els pobles del voltantper demanar aigua a la Mare de Déu, i que s’espera celebrar com cada any a l’esglésiade Santa Maria de Siurana.

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Rubén de Eguía i Júlia Truyol: "El que amaga el tema de l’habitatge és que amb el salari actual no es pot viure"

Rubén de Eguía i Júlia Truyol

Conversem amb el director Rubén de Eguía i l'actriu Júlia Truyol sobre 'Llogatera', l’obra del Teatre Akadèmia de Barcelona

18 setembre 2025

Redacció

SOCIETAT

La creu de la Torre de Jesús de la Sagrada Família començarà a veure la llum aquest setembre

Sagrada Família

La construcció de la Torre ja ha arribat als 155 metres d’alçada i està prevista que assoleixi els 172 metres i mig al juny del 2026

18 setembre 2025

Redacció

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025