En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

Una crida a escoltar el clam dels pobres i de la Terra

El22 d’abril, coincidint amb la celebració del Dia de la Terra, es dona perfinalitzat el cicle de la campanya contra la fam “Si cuides el…

20 abril 2018

Macià Grau

Comparteix

El22 d’abril, coincidint amb la celebració del Dia de la Terra, es dona perfinalitzat el cicle de la campanya contra la fam “Si cuides el planeta, lluitescontra la pobresa”, que s’ha desenvolupat els dos darrers anys.

Lacampanya, que va començar el juny del 2016, ha estat un itinerari de reflexió iinterrogació cap a la nostra manera de viure, les nostres prioritats, i elshàbits de consum, per valorar si estan per sobre de les nostres necessitats. D’aquestamanera, les seves entitats impulsores, Càritas, CEDIS, CONFER, Justícia i Pau,Mans Unides i REDES (Red de Entidades para el Desarrollo Solidario) ens hanvolgut ajudar a veure si el nostre estil de vida contribueix a la crisi global,i és per tant, insostenible.

Aquestareflexió cap a la manera de viure ha anat marcada per un Decàleg Verd proposatper la mateixa campanya, que consta de deu principis que podem seguir si volemtenir un estil de vida sostenible i generós amb els altres. El primer mandat d’aquestdecàleg ja és tota una declaració d’intencions, ja que ens demana “ajudar a lacausa dels pobres”, com una manera de començar el camí cap a la sostenibilitat.

Anunciantel final de la campanya, l’organització ha fet una crida a escoltar el clam dels pobres i de la Terra. Aquesta crida, com han explicat les diferentsentitats, és una invitació a compartir l’itinerari proposat al Decàleg Verd,però també una crida a expressar el nostre compromís amb els més pobres.

Unavegada finalitzi aquest cicle, les entitats promotores es reuniran per definirels propers objectius i estratègies en el marc del treball com a institucions d’Església,per seguir avançant en els itineraris de transformació social basats en la curade la Creació.

 

Més actualitat

MEDI AMBIENT

Els reptes de la COP30: "Ens estem movent, però no prou ràpid"

La directora del Grup de Governament del Canvi Climàtic de la UPC, Olga Alcaraz, destaca que cal donar recursos als països en vies de desenvolupament

19 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Ivan Labanda: "L'èxit dels musicals a Barcelona és molt variable"

Ivan Labanda

Parlem amb l’actor Ivan Labanda sobre 'Tootsie', l’adaptació musical de la pel·lícula estatunidenca que es representa al Teatre Apolo

18 novembre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Les claus de les reunions per al finançament autonòmic

L'economista Albert Sagués considera que cal definir com serà la liquidació de l'Estat després de la recaptació d'impostos

18 novembre 2025

Redacció