En directe

Fórmula Estel

CULTURA

Vaig escriure la novel·la per ràbia i ira

Després dels èxits de Sangre de barro o de Sangre intocable, publicats tots a l'editorial Maeva arriba a les llibreries la novel·la que tanca la…

4 febrer 2019

Redacció

Comparteix

Després dels èxits de Sangre de barro o de Sangre intocable, publicats tots a l'editorial Maeva arriba a les llibreries la novel·la que tanca la trilogía Sangre entre la hierba. Al Programa A Primera Hora de Ràdio Estel s'ha parlat amb l'autora del llibre, Maribel Medina.

"la novel·la està basada en el tràfic de persones en l¡expolytació sexual i em va semblar que era millor tractar-lo en el gènere de novel·la negra. L'objectiu és que el lector quan acabi el llibre hagi après asobre l'esclavitud sexual i la prostitució. Espanya és el número u d'Europa en el negoci del sexe i quarta del món."

Aquesta història es basa en fets reals com el cas d'una familia argentina que perd la seva filla de setze anys. L'autora afirma que "Em va impactar molt i em vaig inspoirar en aquest fet.Molts premis no se'ls hi donen a dones escriptores, però això no vol dir que totes escriguin malament.Vull que la gent pateixi, dsifruti i aprengui perquè aquesta és la meva intenció".

Al programa també s'ha parlat dels noranta crims d'estat durant el franquisme amb Carles Vallejo president de l'Associació d'Expresos polítics del Franquisme, dels quals s'exigeixen responsabilitats civils, polítiques i penals, i amb Daniel Ruiz Trillo, professor de català, per aprendre coses i curiositats sobre la llengua catalana.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Els Pirates: “El teatre ha de generar empatia”

Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates

Parlem amb els actors Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates sobre 'L’Estiueig', una versió de 'La villeggiatura'

11 febrer 2026

Redacció

EDUCACIÓ

Els mestres surten al carrer: "A l'escola, el mestre ha de fer de tot"

Els mestres i el personal educatiu reclamen més recursos i una millora de les condicions laborals

11 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Companyia La Tremenda: "Hi ha molt de talent al país i no el veiem"

la Lu Martín i la Queralt Sánchez de La Tremenda

Parlem amb les actrius Lu Martín i Queralt Sánchez de la companyia La Tremenda sobre 'L'arquitecte prohibit', una obra sobre el llegat d'Antoni Gaudí

10 febrer 2026

Redacció