En directe

Fórmula Estel

ECONOMIA I FINANCES

El comitè d’empresa de l’antiga Nissan dona per fet que el miler d’exempleats seran contractats 

En una entrevista a Ràdio Estel, Miguel Ruiz, membre del comitè i secretari general de SIGEN-USOC de Nissan a Barcelona ha valorat la reindustrialització de “titànica”

19 abril 2024

Redacció

Comparteix
acord entre Chery i Ebro

El comitè d'empresa de l'antiga empresa niponsa a la Zona Franca de Barcelona estan "convençuts" que Cheryl assumirà la contractació dels exempleats de Nissan que van quedar pendents, després de l'acord amb la catalana Ebro-EV Motors per ocupar l'espai i fabricar vehicles elèctrics. En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, Miguel Ruiz, membre del comitè d'empresa i secretari general de la secció sindical de SIGEN-SIR USOC, sindicat majoritari del procés de reindustrialització, ha assegurat que "entre l'acord entre Chery i Ebro i els plans d'expansió, evidentment que nosaltres estem convençuts que ens soluciona aquests mil extreballadors de Nissan".

L'acord entre l'empresa catalana i la xinesa és un "èxit d'una reindustrialització titànica

A més, Ruiz aspira al fet que "hi haurà la possibilitat d'expandir-ho a proveïdors i qui sap en el futur de més treballadors". "Parlem de construcció de cotxes i amb mil treballadors sabem que es necessitaran més". El representant dels treballadors ha valorat que l'acord entre l'empresa catalana i la xinesa és un "èxit d'una reindustrialització titànica" i ha destacat la feina feta per "per totes les parts" implicades en el procés. Ruiz ha comentat que "el tercer trimestre d'aquest any començarà la producció d'uns models amb cotxes desmuntats en peces i que es muntaren a les instal·lacions de la Zona Franca". Per tant, els sindicats asseguren que les empreses els han dit que durant els mesos vinents es contractaran unes 300 persones i que aquestes xifres "aniran pujant successivament per arribar a la solució" que porten treballant tot aquest temps, referent al miler d'extreballadors de Nissan pendents. Ruiz espera conèixer més detalls de l'acord la setmana vinent.

La catalana Ebro-EV Motors i l'empresa xinesa Chery oficialitzaran aquest divendres l'acord per construir cotxes elèctrics a l'antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona. L'acte oficial d'aquest divendres el presidirà en el cap de l'executiu espanyol, Pedro Sánchez, juntament amb el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, el president del Govern, Pere Aragonès, i el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent.

Fa dies que es va fer públic l'acord entre Chery i Ebro per reactivar l'espai que va deixar l'empresa nipona a la Zona Franca, ara fa quatre anys. EBRO és la primera marca que aconsegueix signar un acord amb una marca xinesa per a la fabricació de vehicles a l'Estat espanyol. Ruiz ha valorat que la reindustrialització de Nissan "situa Catalunya" com un dels territoris capdavanters en la indústria automobilística europea.

Escolta l'entrevista a Miguel Ruiz, membre del comitè d'empresa i secretari general de la secció sindical de SIGEN-SIR USOC

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Dàmaris Gelabert: "La música és el llenguatge de les emocions"

Dàmaris Gelabert

Parlem amb la cantant Dàmaris Gelabert sobre el seu nou disc 'Créixer cantant' i el llibre 'Les Vocals' amb text d'Eulàlia Canal i il·lustracions de Sebastià Serra

30 abril 2026

Redacció

SOCIETAT

Papalaye, portaveu de Top Manta: "Som davant d'una situació complicada i ens hem de fer forts"

Top Manta estén les curses antiracistes per una desena de municipis amb el lema 'No sobren migrants, sobren racistes'.

30 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Brugués Mitjans: "Hem perdut la capacitat d'esforçar-nos"

Brugués Mitjans

Parlem amb l'advocada i escriptora Brugués Mitjans sobre la seva tercera novel·la 'Els hereus de la cobdícia', editada per RBA

29 abril 2026

Redacció