En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Vetlla de Pregària pels treballadors en situacions de precarietat

LaDelegació de la Pastoral Obrera de Barcelona ha volgut aprofitar l’arribada del’1 de Maig, Dia del Treballador, per reivindicar la realitat dels treballadorsque, com ha…

24 abril 2018

Macià Grau

Comparteix

LaDelegació de la Pastoral Obrera de Barcelona ha volgut aprofitar l’arribada del’1 de Maig, Dia del Treballador, per reivindicar la realitat dels treballadorsque, com ha explicat en un comunicat, “cada vegada es més precària, i estàposant moltes persones en una situació de vulnerabilitat”. Per fer-ho, celebraràuna Vetlla de Pregària el proper divendres 27 d’abril a les 19.30 a l’Esglésiade Santa Madrona (c/ Tapioles 10), en què participaran els moviments obrerscristians.

 

Veure, jutjar i actuarper millorar la situació dels treballadors

Perajudar a reflexionar sobre aquesta qüestió, la Pastoral Obrera de Catalunya haelaborat també un manifest, que recull tres consells (veure, jutjar i actuar) queens poden ajudar a treballar en grup, a les parròquies i a les comunitats, peròtambé a millorar la situació dels treballadors.

Elprimer dels consells és “veure”, i fa referència a la veritat que s’amagadarrere les proclamacions de recuperació econòmica, i que ens mostra que elcreixement de la desigualtat i el deteriorament de les condicions laborals éscada vegada més gran.

Elsegon, “jutjar”, ens aconsella escoltar les paraules del papa Francesc, que vadir que “el treball no pot considerar-se com una mercaderia ni com un merinstrument en la cadena productiva de béns i serveis, sinó que, en serprimordial per al desenvolupament, té preferència sobre qualsevol altre factorde producció”.

Finalment,el tercer consell és “actuar”, i anima tots els treballadors a lluitar per untreball decent per a tothom, en correspondència a la dignitat de les persones, ala vegada que ens ofereix una sèrie de propostes i reivindicacions per seguir.

Lainformació completa del manifest es pot consultar a la pàgina web de la Delegació:pastoralobreradebarcelona.blogspot.com.es/

Més actualitat

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Vicenç Villatoro: "La literatura narrativa està molt mal dotada per donar solucions"

Vicenç Villatoro

Parlem amb l'escriptor i periodista Vicenç Villatoro sobre 'Polonesa', la seva nova novel·la

17 setembre 2025

Redacció

MOBILITAT

Élite Taxi assegura que la nova Llei del taxi és una "transformació" de les VTC

Manifestació d''Élite Taxi'

El portaveu d'Élite Taxi, Olivier Contel, diu que els vehicles VTC podran seguir treballant si reconverteixen la seva modalitat

17 setembre 2025

Redacció