En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

política

Del Japó als Estats Units: els primers destins fora d’Europa dels presidents de la Generalitat 

Salvador Illa és el primer president de la Generalitat que escull l’Àsia com a primer destí internacional, els seus antecessors havien optat majoritàriament pels Estats Units.

26 maig 2025

Redacció

Comparteix

El president de la Generalitat, Salvador Illa, comença aquest dilluns una visita institucional de sis dies al Japó i a la República de Corea. És el primer viatge intercontinental que fa i té com a objectiu atraure inversions del mercat asiàtic a Catalunya i donar a conèixer la gastronomia catalana al món. La ruta persegueix l’objectiu de teixir ponts comercials amb l’Àsia sobretot ara que Catalunya està en alerta per als aranzels del president nord-americà Donald Trump. 

Aquest dilluns i demà estarà a Tòquio on es trobarà amb empresaris catalans que viuen al Japó i amb empresaris japonesos que inverteixen a Catalunya o que tenen interès per fer-ho com és la NTT Data, l’empresa japonesa que més treballadors té a Catalunya. A més es reunirà amb la vicegovernadora de Tòquio i assistirà a un sopar emmarcat en la distinció de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025, que comptarà amb la participació dels xefs Carme Ruscalleda i Joan Roca. A Seül, on anirà a finals de setmana, visitarà diverses empreses com Lotte Energy Materials, Seegene i Werfen. 

Quines destinacions van escollir els últims 8 presidents de la Generalitat?

Illa és el primer president de la Generalitat que escull l’Àsia com a primer destí institucional fora d’Europa, la majoria dels seus antecessors havien optat per als Estats Units. Ho van fer els tres presidents independentistes que el van precedir –Pere Aragonès, Quim Torra i Carles Puigdemont- així com Artur Mas i Jordi Pujol. En canvi, els socialistes Pasqual Maragall i José Montilla van optar per anar al Marroc amb la intenció de trobar-se amb el rei Mohamed VI. 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Balkan Paradise Orchestra: "La música fa comunitat, no fronteres"

Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba)

Parlem amb Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba), membres de Balkan Paradise Orchestra, sobre el seu nou EP 'Game Sessions II'

19 gener 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Guillem Pursals, politòleg: "Costa molt definir que Davos sigui útil o no, perquè al final no té influència"

El Fòrum arriba en un context internacional amb conflictes a Gaza i Ucraïna, protestes a l'Iran i amb el futur de Groenlàndia damunt la taula

19 gener 2026

Redacció

ESGLÉSIA ESPANYA

SOCIETAT

La parròquia d'Adamuz, punt central d'acollida als accidentats pel xoc de dos trens

La parròquia de Sant Andreu va oferir menjar, beguda i mantes als afectats per l'accident de dos trens d'alta velocitat

19 gener 2026

Redacció