En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Victòria Molins convoca al FCTiA: "Tots tenim un interès comú en ajudar a l’altre"

La quarta edició del Fòrum Català de Teologia i Alliberament se celebrarà els propers dissabte 23 i diumenge 24 de gener del 2016 a l'Escola…

20 gener 2016

Comparteix
La quarta edició del Fòrum Català de Teologia i Alliberament se celebrarà els propers dissabte 23 i diumenge 24 de gener del 2016 a l'Escola Pia de Sant Antoni. Amb el lema Contra les fractures, acollida i diàleg els convocants fan una crida a "embenar les ferides, ser testimonis de misericòrdia, establir el diàleg".

L'origen de la proposta neix com una visió teològica, espiritual i transcendent del Fòrum Social Català, celebrat per primera vegada el 2008 sota el lema 'Un altre món és possible' i que, a la vegada, recollia l'esperit del Fòrum Social Mundial de 2001 a Porto Alegre. 

Aquest dimecres a la Fórmula Estel n’hem parlat amb Victòria Molins, teresiana dedicada a l’àmbit de l’exclusió social i membre de la comissió permanent.

Victòria Molins descriu aquesta quarta edició com “l’expressió catalana dels fórums mundials de teologia i alliberament”. Les tres anteriors es van celebrar el 2010, el 2012 i el 2014: “Aquest any, a part del què estem vivint amb els refugiats, és l’Any de la Misericòrdia”, ha apuntat Molins.

La singuralitat del Fòrum Català de Teologia i Alliberament és que aplega persones de diferents llocs socials, relacionades amb la religió o no: “Gent de tota mena, però tots tenim un interès comú en ajudar a l’altre, interès en que és possible un món millor".

Dins del programa hi ha previstos 30 tallers, com Resilència davant fractures personals, Com es preparen i quines són les causes de les guerres?, i Acció Social des de l’Església Evangèlica.

Donen suport a aquest congrés Lucía Caram, Xavier Casanovas, Óscar Mateos, Ramon Maria Noguers, Joana Ortega i Arcadi Oliveras. 
Pots escoltar l'entrevista a Victòria Molins al minut 31

Més actualitat

Sense categoria

Plaga de paparres: consells per evitar-les i actuar en cas de picada

Paparres

Dani Rivera, tècnic de Cat-plagas, explica que cal conservar la paparra durant quatre setmanes després de la picada

30 juny 2025

ENTREVISTES

El Celler de Gelida celebra 130 anys arrelats al barri de Sants

Celler de Gelida

Toni i Meritxell Falgueras (pare i filla) repassen les vivències viscudes i la relació amb el vi que ha tingut la familia

30 juny 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

POLÍTICA

Josep Reyner: "L'objectiu no és ser diferents, sinó tenir un sistema de finançament just"

Finançament

El president de la Comissió d'Economia Catalana del Col·legi d'economistes de Catalunya considera que cal definir què vol dir 'quota de solidaritat' en el finançament singular

30 juny 2025

Redacció