En directe

Trotamundos

PAPA LLEÓ

Xabier Gómez: "El Papa ens ha dit que no podem continuar amb la cultura del soroll"

El bisbe de Sant Feliu de Llobregat destaca el missatge integrador que ha expressat Lleó XIV en el seu viatge a Espanya

Publicat: 15/06/2026 10:24 Actualitzat: 14/07/2026 13:46 per Carme Munté, Guillem Andrés

Comparteix

Lleó XIV ha deixat un clar missatge en contra de la crispació i favorable a la integració de la diversitat. Així ho ha fet en els diferents actes del viatge apostòlic a Espanya, fins i tot en un discurs al Congrés. Xabier Gómez, bisbe de Sant Feliu del Lobregat, destaca com el Pontífex ha repetit el que diu l'evangeli. "A vegades ens trobem amb el soroll i la cultura de l'adversari, que el Papa ens ha dit que no podem continuar així", subratlla.

D'aquesta manera, en declaracions a El Matí a Ràdio Estel, sosté que "hem d'ajudar a tothom que senti la parròquia com casa seva", integrant les diferents cultures. En aquest punt, hi entra també la crisi migratòria, que Lleó XIV va tractar especialment a les Canàries. "El Papa ens recorda que no ha d'haver-hi una prioritat nacional, sinó humana", exposa.

El bisbe de Sant Feliu també mostra la satisfacció d'altres punts del viatge del Sant Pare, com la visita a Brians 1, de la qual assegura que els interns encara estan molt emocionats. Alhora, remarca la serenitat i la capacitat d'escolta de Lleó XIV.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Xabier Gómez

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Raquel Ferri: "Necessitem la cultura més que mai"

Raquel Ferri

Parlem amb l'actriu Raquel Ferri sobre 'Morning Sun', una obra escrita per l'anglès Simon Stephens i dirigida per Pau Roca

16 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Sara Roy: "Amb la música sempre acabes fent política"

Sara Roy

Parlem amb la cantautora Sara Roy sobre el seu nou disc 'Per si s'acaba el món', un treball molt personal que ens parla d'esperança

15 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

JUSTÍCIA

La llei de nets: suspesa i en via judicial a un mes vista de les eleccions generals

Més de 160.000 persones poden quedar excloses del vot a causa de la suspensió de la llei de nets

15 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,