En directe

Fórmula Estel

RELIGIÓ

Xabier Gómez, nomenat nou bisbe de Sant Feliu de Llobregat

L'ordenació episcopal serà el 30 de novembre a les 11, a la catedral de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat

8 octubre 2024

Redacció

Comparteix
Xabier Gómez nou bisbe de Sant Feliu
Crèdit: Agustí Codinach

El Papa ha nomenat el dominic Xabier Gómez nou bisbe de Sant Feliu de Llobregat. Ho acaba d'anunciar ara a les 12 la Conferència Episcopal a través de la Nunciatura. És des de l'any 2021 director del Departament de Migracions de la Conferència Episcopal Espanyola. Va néixer a la localitat d'Azkoitia, a Guipúscoa, l'any 1970. Va ser ordenat sacerdot a la diòcesi de Sant Sebastià el 1994 i es va incorporar a l'Orde de Predicadors, els dominics, l'any 2003. Xabier Gómez, també llicenciat en Teologia i Màster en Orientació i Mediació Familiar, és especialista en Mediació Social i Intercultural, i ha exercit la seva missió com a prevere i religiós en aquestes àrees, incloent-hi la de la relació entre fe i cultura.

Xabier Gómez es convertirà ara en nou bisbe després d'haver estat, entre altres serveis, prior del Convent de Sant Tomàs d'Aquino-El Olivar de Madrid, coordinador de l'Observatori de Drets Humans de la Família Dominicana a Espanya i promotor regional de Justícia i Pau dels Dominics a Europa. Durant aquests gairebé 4 anys com a director de Migracions a l'Episcopat Espanyol, Xabier Góez havia posat en el món rural un dels focus de desenvolupament i integració dels migrants que arriben a l'Estat.

Xabier Gómez, que ha estat entrevistat diverses vegades a Ràdio Estel, entén i parla català, després d'haver viscut a Barcelona en algunes etapes de la seva vida pastoral. A Sant Feliu de Llobregat, substituirà Agustí Cortés, que ha estat bisbe titular d'aquesta diòcesi des del setembre de 2004, dos mesos després de la creació d'aquest nou bisbat amb la divisió de l'antiga arxidiòcesi de Barcelona en tres.

Agustí Cortés, fill de València, va arribar a Sant Feliu després d'haver estat uns anys bisbe d'Eivissa. Ara fa dos anys, el 23 d'octubre de 2022, havia presentat la renúncia per edat, en complir els 75. Sant Feliu de Llobregat, doncs, ja es prepara per acollir el qui serà el segon bisbe titular en la seva curta història.

Gómez serà ordenat com a nou bisbe de Sant Feliu el proper 30 de novembre.

Més actualitat

Sense categoria

Mourn: "Som una banda que ens deixem portar molt"

El grup presenta el seu nou disc 'Letra Ligada', el primer treball que fan en castellà

21 novembre 2025

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

RELIGIÓ

Mossèn Carlos Bosch: "Els joves s'apropen a l'Església amb recerca de respostes"

El director de Secretariat de Pastoral amb Joves de l’Arxidiòcesi de Barcelona destaca que cal aprofitar el fenomen culturar com a "oportunitat per canviar de vida"

21 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

25 anys de l'assassinat d'Ernest Lluch: "No necessito el perdó d'ETA"

La seva filla Rosa Lluch assegura que mai no ha volgut venjança cap a la banda terrorista

21 novembre 2025

Redacció