En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Xavier Rius: “Aliança Catalana puja perquè els electors estan emprenyats amb els partits independentistes”

El periodista expert en extrema dreta analitza l’última enquesta del CEO i pronostica que el partit de Sílvia Orriols fregarà els 14 diputats a les pròximes eleccions

17 juliol 2025

Redacció

Comparteix
Silvia Orriols

El periodista i expert en extrema dreta, Xavier Rius, creu que l’auge d’Aliança Catalana –el CEO multiplica per cinc els diputats si ara es fessin eleccions– es deu a diversos factors, però el més clar és que "guanya suports perquè els electors estan emprenyats amb els partits independentistes”. Rius n’ha parlat en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel.

En aquesta conversa, recorda que el partit d’extrema dreta va estar a punt d’aconseguir cinc diputats (ara en té dos), ja que tot plegat va venir de cinc mil vots. A més, recorda que a Barcelona, per exemple, la gent buscava la papereta de Sílvia Orriols, però aquesta finalment es va presentar per Girona “i això la va perjudicar”, explica. 

A més, era la primera vegada que Aliança es presentava a les eleccions catalanes. Per tant, en ser un partit extraparlamentari, “no va rebre cap subvenció, no va participar en els debats de TV3 ni tampoc tenir prou diners per enviar paperetes a casa dels ciutadans. Ara que farà tot això, d’entrada augmentarà molt”, explica.

Amb tot, creu que si ara es fessin eleccions l’escenari seria ben diferent i també se suma al fet que les intervencions que Sílvia Orriols fa al parlament calen. “Són intervencions que agraden a la gent, sobretot al sector independentista que està descontent amb Carles Puigdemont o Oriol Junqueras”. Amb tot, el periodista augura que el partit d’extrema dreta pot arribar als catorze diputats en els pròxims comicis. 

Recupera l'entrevista

Entrevista a Xavier Rius

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Balkan Paradise Orchestra: "La música fa comunitat, no fronteres"

Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba)

Parlem amb Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba), membres de Balkan Paradise Orchestra, sobre el seu nou EP 'Game Sessions II'

19 gener 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Guillem Pursals, politòleg: "Costa molt definir que Davos sigui útil o no, perquè al final no té influència"

El Fòrum arriba en un context internacional amb conflictes a Gaza i Ucraïna, protestes a l'Iran i amb el futur de Groenlàndia damunt la taula

19 gener 2026

Redacció

ESGLÉSIA ESPANYA

SOCIETAT

La parròquia d'Adamuz, punt central d'acollida als accidentats pel xoc de dos trens

La parròquia de Sant Andreu va oferir menjar, beguda i mantes als afectats per l'accident de dos trens d'alta velocitat

19 gener 2026

Redacció