En directe

Laudes

SOCIETAT

Xavier Rius: "L'esport treu el millor i el pitjor de la persona"

Xavier Rius, periodista que ha escrit sobre fenòmens radicals i violents, Carles Ordiales, president de l'associació barcelonista Seguiment FCB, i Lluís Serra, antropòleg i professor…

27 març 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix

Xavier Rius, periodista que ha escrit sobre fenòmens radicals i violents, Carles Ordiales, president de l'associació barcelonista Seguiment FCB, i Lluís Serra, antropòleg i professor de la Facultat de Teologia de Catalunya, han coincidit aquest dimarts, des del programa El Mirador de l'actualitat, davant el fet que la violència a l'esport està "molt diversificada" i és sovint difícil de controlar. Rius ha destacat que, "en el futbol, un nivell de violència és el que representa la persona cívica i exemplar que, quan coincideix amb 50.000 persones en un camp de futbol, canvia totalment el xip i comença a insultar i a crida per arribar després, fins i tot, a agredir una altra persona algunes vegades". Com a segon nivell, el periodista ha comentat que "també hi ha els grups ultres del futbol, la majoria d'ultradreta, que poden tenir comportament violents, i finalment persones que lideren els grups utilitzen els anomenats cadells ja no només per a anar contra l'equip contrari, sinó per cometre extorsió, per robar, per temes de drogues o per desocupar pisos amb 4 bats de beisbol en el que és tota una violència criminal".

Ordiales ha assegurat que, "tot i que últimament s'ha descontrolat la situació en alguns focus d'espectacles futbolístics, com ara la presència d'equips de països de l'Est a Espanya, la situació globalment està força controlada". Serra s'ha preguntat, entre altres coses "per què es produeix violència en l'esport, quina és la naturalesa d'aquesta violència i si la violència es pot evitar, reconduir o eliminar". En un altre moment, Ordiales ha apuntat que "la solució, davant la violència en l'esport, passa per una combinació de diferents aspectes, com són l'educació, el control de la seguretat i altres". Finalment Rius ha explicat que "l'esport treu el millor i el pitjor de la persona, que pot passar molt fàcilment la línia d'un costat a l'altre". I Lluís Serra ha lamentat que "els espectacles estan muntats cada vegada més per a la gent de la televisió, no pas per als qui són als estadis, castigats profundament pel desordre i els canvis en els horaris, cosa que també pot generar un altre tipus de violència".

'El Mirador de l'actualitat' ha analitzat la violència en el futbol i en els espectacles esportius, un problema que cal afrontar des de tots els àmbits, després d’un últim mes especialment dur. La mort de l’ertzaina Inocencio Alonso a Bilbao, sembla que per un infart durant uns enfrontaments entre ultres de l’Athletic Club i de l’Spartak de Moscou i l'agressió per arma blanca d’ultres de l’Olympique de Marsella a dos guàrdies de seguretat privada del club basc, a l’estadi de San Mamés, són dos dels fets que generen alarma. Les bengales del 6 de març al Parc dels Prínceps de París i l’assetjament a l’hotel del Reial Madrid a la capital francesa, amb les invasions de Camp a Lilla i a l’estadi del West Ham, formen part igualment de la llista de fets recents. Finalment destaquen les amenaces als jugadors de l’Hamburg i el conegut trist incident del president del PAOK, a Grècia, que va baixar a la gespa amb una pistola.

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimarts 27 de març

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció