En directe

Fórmula Estel

Ser dels que fan

amb Banc Sabadell

Pòdcast

Comparteix

Amb el suport de Banc Sabadell

Més informació

A la carta

26 octubre

- Capítol 8.

Assessorament financer: com anticipar-se als problemes i tenir les finances sota control

Com podem evitar que els problemes administratius o financers ens agafin per sorpresa? A Matí a Ràdio Estel, ens acompanya José Javier Martínez Villa, director de l’Àrea Financera de MLT Asesores, una empresa amb més de seixanta anys d’experiència en l’assessorament a particulars, autònoms i empreses.
Parlem de la importància de planificar les finances, dels errors més habituals en la gestió dels comptes i els impostos, de les dificultats de liquiditat que poden afrontar les empreses i de com negociar amb les entitats bancàries. També abordem els canvis normatius, la digitalització de les gestions i el valor d’una atenció professional i personalitzada per prendre decisions amb més seguretat.

Més informació

0:00 / 0:00

19 octubre

- Capítol 7.

Tràmits, impostos i errors fiscals: com evitar ensurts amb l’administració?

Un termini que se’ns passa, una notificació que no entenem o un impost que no havíem previst poden acabar convertint-se en un maldecap i tenir conseqüències econòmiques. Per això, portar al dia les gestions administratives i fiscals és fonamental tant per als particulars com per als autònoms i les petites empreses.
Al Matí a Ràdio Estel, en l’espai d’economia en col·laboració amb el Banc Sabadell, parlem amb Marc Giménez, director del Màster universitari en Gestió Administrativa de la Universitat CEU Abat Oliba. Abordem els errors més habituals en els tràmits, la planificació dels impostos, els terminis que cal tenir presents i la manera d’actuar quan rebem una notificació de l’administració.
També analitzem com la digitalització i la intel·ligència artificial estan transformant les gestions administratives, quines tasques podem automatitzar i quan convé comptar amb l’ajuda d’un professional. Una conversa amb consells pràctics per guanyar tranquil·litat, estalviar temps i evitar despeses innecessàries.

Més informació

0:00 / 0:00

19 Octubre

- Capítol 7.

TRAMITS FISCALS

0:00 / 0:00

5 octubre

- Capítol 6.

Kompanion: com neix i creix una startup que vol simplificar la gestió de les empreses

En aquest espai d’economia de Matí a Ràdio Estel, en col·laboració amb Banc Sabadell, posem el focus en Kompanion, una startup que vol simplificar la gestió administrativa de les empreses i facilitar tasques com la comptabilitat, els impostos, les nòmines i la paperassa.
En parlem amb Eduard Mas, cofundador i responsable de Growth de Kompanion, que explica com va néixer el projecte, quines dificultats van detectar a partir de la seva pròpia experiència com a emprenedors i què espera avui una empresa de la seva gestoria.
També abordem el paper de la tecnologia i la intel·ligència artificial en la gestió empresarial, la importància de començar bé una empresa des del primer dia i els reptes que apareixen quan una startup vol créixer. Una conversa sobre emprenedoria, incertesa, innovació i els aprenentatges que només arriben quan el projecte es viu des de dins.

Més informació

0:00 / 0:00

21 setembre

- Capítol 05.

Què busca un inversor en una startup?

Què necessita una bona idea per convertir-se en una empresa? I què busca un inversor quan té una startup al davant?
En aquesta nova entrega de ‘Ser dels que fan’, l’espai d’economia de Ràdio Estel en col·laboració amb Banc Sabadell, parlem d’emprenedoria, innovació i inversió amb Laurent Arens, director d’Inversions de BStartup.
Descobrim com s’analitza una startup abans d’invertir-hi, quins elements són clau perquè un projecte tingui potencial i quina importància tenen l’equip fundador, el model de negoci i la capacitat de créixer.
També parlem de les dificultats que afronten les empreses emergents per aconseguir finançament en les primeres etapes, del paper de l’acompanyament financer i empresarial i de la relació dels emprenedors amb el fracàs i l’error.
A més, Laurent Arens analitza l’evolució de l’ecosistema tecnològic de Barcelona, les tendències que desperten més interès entre els inversors i l’impacte que poden tenir les startups innovadores en l’economia.
Una conversa per entendre millor què hi ha darrere d’una startup i què fa que un projecte pugui convertir-se en una empresa amb capacitat de créixer.

Més informació

0:00 / 0:00

14 setembre

- Capítol 04.

Com una empresa catalana s’obre al món i arriba a més de 60 països

Com pot una empresa catalana créixer internacionalment i arribar a mercats de més de seixanta països?
En aquesta nova temporada de ‘Ser dels que fan’, la secció d’economia i empresa de Ràdio Estel en col·laboració amb Banc Sabadell, parlem d’internacionalització de mercats amb Maria del Mar Calzada, Area Manager dels laboratoris farmacèutics ALDO-UNION.
Coneixem com és el dia a dia d’una empresa que treballa en mercats molt diferents, quins reptes implica entrar en un país nou i com s’han d’adaptar els productes farmacèutics a les regulacions de cada territori.
També parlem de les diferències culturals a l’hora de negociar, de l’impacte de les guerres, les tensions comercials i els problemes logístics, i de com les empreses poden diversificar mercats per afrontar situacions d’inestabilitat.
Una conversa sobre empresa, exportació i mercats internacionals, però també sobre les persones que fan possible que una empresa catalana pugui créixer i mantenir la seva identitat mentre es projecta arreu del món.

Més informació

0:00 / 0:00

13 juliol

- Capítol 03.

La internacionalització de les empreses: com créixer en un món cada cop més incert

La internacionalització s'ha convertit en una peça clau per al creixement de moltes empreses, però també en un procés cada vegada més complex. Les tensions geopolítiques, els conflictes internacionals, els nous aranzels i les dificultats logístiques han canviat les regles del comerç mundial.
En aquest episodi parlem amb Carlos Dalmau, director de Negoci Internacional de Banc Sabadell, sobre què significa avui internacionalitzar una empresa, quins són els principals riscos i oportunitats dels mercats globals i com les empreses poden diversificar les seves exportacions per guanyar competitivitat.
També abordem el paper de l'acompanyament financer, el valor de comptar amb especialistes sobre el terreny i els mercats que ofereixen més potencial de creixement. Una conversa imprescindible per entendre com les empreses poden afrontar amb garanties els reptes d'un món cada vegada més global, però també més incert.

Més informació

0:00 / 0:00

6 Juliol

- Capítol 02.

Sole Advance

0:00 / 0:00

1 juliol

- Capítol 01.

El relleu generacional a l’empresa familiar: el gran repte de garantir la continuïtat

Com es prepara una empresa familiar perquè continuï més enllà del seu fundador? En aquest episodi analitzem un dels moments més decisius en la vida de qualsevol negoci: el relleu generacional. Parlem de la planificació de la successió, dels conflictes entre generacions, de la professionalització de la gestió i de com combinar el llegat familiar amb la innovació. També abordem què passa quan els fills no volen continuar el negoci i quines claus comparteixen les empreses familiars que aconsegueixen arribar a la tercera, quarta o cinquena generació.

Més informació

0:00 / 0:00

Filtra per Data