En directe

Matines

RELIGIÓ

Sense categoria

Daniel Palau, nou bisbe de Lleida

Palau substituirà Salvador Giménez com a bisbe de Lleida, que havia presentat la renúncia per edat ara fa gairebé dos anys.

Publicat: 21/05/2025 11:59 Actualitzat: 18/01/2026 21:23 per Redacció

Comparteix
Font: Bisbat de Sant Feliu

El papa Lleó XIV ha nomenat aquest dimecres el sacerdot barceloní Daniel Palau com a nou bisbe de Lleida. Aquest primer nomenament del nou pontífex per a una diòcesi catalana serà especialment celebrat en l'àmbit acadèmic de l'Església. Des del 10 de gener passat el degà de la Facultat de Teologia de Catalunya. Daniel Palau, de 52 anys, combinava la docència eclesiàstica amb el servei com a prevere en dues parròquies de Corbera de Llobregat. Ara substituirà Salvador Giménez Valls, que havia presentat la renúncia per edat, com a bisbe de Lleida, ara fa gairebé dos anys.

Daniel Palau Valero, sacerdot de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i degà de la Facultat de Teologia de Catalunya, va néixer a Barcelona el 7 de desembre de 1972. És llicenciat en Història especialitat en art per la Universitat de Barcelona, en Teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya i en Filosofia per la Universitat Ramon Llull. Es va doctorar en Teologia a la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma amb un estudi sobre “La sacramentalitat de l’Església durant el Concili Vaticà II”. Va realitzar estudis musicals de piano com a alumne lliure del Gran Teatre del Liceu de Barcelona.

El nou bisbe de Lleida és degà de la Facultat de Teologia de Catalunya

Dirigeix la Càtedra de Teologia Pastoral «arquebisbe Josep Pont i Gol» i la revista Quaderns de Pastoral, del Centre de Pastoral Litúrgica. Des del 10 de gener passat, és el degà de la Facultat de Teologia de Catalunya. Abans havia estat el cap del Departament de Teologia Sistemàtica a la mateixa institució acadèmica. Daniel Palau també ha treballat de professor d’ecumenisme i eclesiologia, i els últims anys ha estat rector de les parròquies de Santa Maria i de Sant Antoni Abat de Corbera de Llobregat. És membre i conseller del Centre de Pastoral Litúrgica des del 2020.

Daniel Palau ha escrit nombrosos articles, entre científics i de divulgació, com també col·laboracions en edicions compartides de llibres i recensions. Entre els seus llibres destaquen 'Bíblia per a la mainada' (editat per Claret) i 'La Iglesia-sacramento y los sacramentos de la Iglesia', 'Inteligencia pastoral, herencia del Concilio Vaticano II' i 'Raíces de la teología pastoral, herencia del Concilio Vaticano II', editats per la Facultat de Teologia.

Palau serà ordenat com a nou bisbe de Lleida el dissabte 19 de juliol a les 11 del matí a la catedral de Lleida.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Oriol González Tura: "L’escola està vista com una eina de consum"

Oriol González Tura

Parlem amb el professor, editor i filòleg Oriol González Tura sobre el seu darrer assaig 'Un incís sobre educació i llenguatge'

29 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

HABITATGE

SOCIETAT

Fra Xabier Gómez: "L'emergència d'habitatge necessita una altura de mires"

El bisbe de Sant Feliu demana als partits polítics que posin al centre la realitat de la gent i oblidin els interessos electorals

29 setembre 2026

HABITATGE

Jaime Palomera: “A Espanya els contractes de lloguer es poden acabar de manera molt arbitrària”

El codirector d'IDRA, Jaime Palomera, considera “difícil” l’esborrany del decret d’habitatge pels debats que planteja

29 setembre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,