En directe

Cocodril Club

ESGLÉSIA

SOCIETAT

Barcelona prepara el dispositiu de seguretat "més gran fet mai a Catalunya" per rebre Lleó XIV

El dispositiu estarà controlat per la Guàrdia Suïssa Pontifícia i el cos de gendarmeria del Vaticà

Publicat: 29/05/2026 10:39 Actualitzat: 15/07/2026 09:06 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix
Foto: ACN

El viatge apostòlic de Lleó XIV ve acompanyat d'un gran dispositiu de seguretat. L'expert policial César Biosca valora que probablement constarà del més gran fet mai a Catalunya. Alhora, detalla que estarà controlat per la Guàrdia Suïssa Pontifícia i el cos de gendarmeria del Vaticà, mentre que els Mossos d'Esquadra crearan un centre de coordinació a Sabadell, on participarà el cos nacional de policia i Guàrdia Urbana.

D'aquesta manera, en declaracions a El Matí a Ràdio Estel exposa que els punts d'especial atenció són les transicions de quan el Pontífex baixi del cotxe i es trobi exposat. Tot i això, Biosca reitera que tot el recorregut està estudiat al mil·límetre. "Els atemptats que han patit altres papes han fet que la policia pontifícia sigui molt meticulosa", sosté. Entre Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana es desplegaran més de sis mil agents per la visita de Lleó XIV.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Cesar Biosca

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

TELEVISIÓ

Carlos Chamarro: «M'agradaria molt treballar a Barcelona»

L'actor català des de fa sis temporadas a 'La que se avecina', repassa la seva trajectòria professional a 'Amb Llum Pròpia 2.0', amb Eduard Buil, recorda l'èxit de 'Camera Café' i parla de la seva vida actual entre Madrid, el teatre i la família.

6 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Affra: "Per mi cantar és sanació, anar a la part més intrínseca de mi"

Affra

Parlem amb la cantautora Affra i el seu productor Daniel Felices sobre 'Al trenzar mis penas', el seu disc debut

6 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

MOBILITAT

SOCIETAT

Els usuaris d'autobusos interurbans exigeixen que tots els passatges viatgin asseguts

Tres plataformes del Maresme han obtingut el suport de tots els grups polítics del Parlament per implementar millores als autobusos interurbans

6 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,