En directe

Matines

Sense categoria

A Catalunya costa 600 euros més anar a l'escola que a la resta d'Espanya

Segons un estudi de l'OCU, el preu per anar a l'escola pública ha augmentat un 3% i a la concertada i a la privada l'augment ha estat d'un 10%

6 setembre 2022

Redacció

Comparteix

La tornada a l'escola d'aquest any ve marcada per l'avançament del curs i per l'encariment de les despeses. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha calculat que, de mitjana, a Espanya, les famílies gastaran uns 2.186 euros per fill en la tornada a les aules, el que representa gairebé 300 euros més respecte l'any passat.

Un grup de 5è a l'escola.
Un grup de 5è a l'escola. ACN

La delegada de l'OCU a Catalunya, Esther Lorente, ha detallat a Ràdio Estel que a Catalunya costa, de mitjana, uns 2.800 euros, entre escoles públiques, concertades i privades. Per tant, 600 euros més que a la resta d'Espanya. Segons un estudi de l'organització, el cost a l'escola pública ha pujat un 3% mentre que a l'escola concertada i a la privada la pujada és d'un 10%.

D'altra banda, la responsable del programa de famílies i infància de Càritas Barcelona, Mireia Milián, ha apuntat al programa 'El Matí a Ràdio Estel' que cada vegada hi ha més famílies en situació de vulnerabilitat que demanen ajuda. Sobretot, roba i material escolar i informàtic. Milián ha assenyalat que aquestes necessitats que afecten a l'economia familiar, també condicionen de manera directa l'aprenentatge d'aquests infants.

"Cada vegada hi ha més famílies en situació de vulnerabilitat que demanen ajuda"

ESCOLTA LES ENTREVISTES

Entrevista a MIREIA MILIÁN, responsable de famílies i infàncies a Càritas Barcelona, i a ESTHER LORENTE, delegada de l'OCU a Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Els consells per evitar les trucades comercials

L'advocada de Català Reinón, Laura Serrano González, recomana inscriure's a la Llista Robinson

26 juny 2025

Redacció

POLÍTICA

Joaquin Urías: “Malgrat que el Constitucional avali l'amnistia, Carles Puigdemont encara no podrà tornar”

Tribunal Constitucional

El catedràtic de Dret Constitucional recorda que els magistrats apliquen la llei de tal manera que per a ells “la malversació no és amnistiable”

26 juny 2025

Redacció

POLÍTICA

La CUP reprova als Comuns que siguin "més tebis" amb l'ampliació de l'aeroport que amb el Hard Rock

CUP

El Diputat de la CUP al Parlament, Dani Cornellà, diu que els dos projectes representen el mateix model de país

26 juny 2025

Redacció