En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

A l'aeroport del Prat han aterrat avions amb passatgers però sense cap maleta

Durant la pandèmia, diversos aeroports europeus van decidir acomiadar la plantilla fixa i ara aeroports com el del Prat en paguen les conseqüències, segons Jorge Gómez, coordinador del sector aeri a CCOO a Catalunya

7 juliol 2022

Comparteix

L'inici de les vacances d'estiu està deixant imatges de fileres de maletes perdudes que es van acumulant a la zona d'arribades de l'aeroport del Prat. Es tracta de l'equipatge de passatgers que provenen d'altres aeroports europeus que, en els darrers dies, han patit una sobrecàrrega d'operacions i no tenen suficient personal per fer-hi front.

El representant del sector aeri de Comissions Obreres, Jorge Gómez, ha apuntat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que, durant la pandèmia, diversos aeroports importants d'Europa van decidir acomiadar part de la seva plantilla fixa i aquesta s'ha hagut de buscar una altra feina. "A Espanya, en canvi, els ERTOs que es van fer quan va esclatar la pandèmia van permetre mantenir la plantilla fixa i ara hi ha suficient personal perquè un aeroport funcioni", ha explicat Gómez.

Com a conseqüència d'aquests acomiadaments, a aeroports, com el del Prat, ha arribat a passar que, en algun moment, hi han aterrat avions amb passatgers però sense cap maleta. Segons ha explicat el representant del sindicat del sector aeri, "hi ha companyies aèries que saben que viatgen sense o amb poques maletes i que, quan estan volant, avisen als passatgers perquè aquests puguin organitzar-se i fer la reclamació del seu equipatge". També ha afegit que el moment "retornar maletes als passatgers" provoca una sobrecàrrega de feina important.

"Retornar les maletes als passatgers provoca una sobrecàrrega de feina important"

D'altra banda, Gómez ha apuntat que els aeroports cobren per cada enlairament i aterratge que es produeix, per cada avió aparcat en un 'finger' i, per tant, "si aeroports com els d'Amsterdam, Frankfurt, Brussel·les o Londres que han decidit reduir la seva activitat d'enlairament i d'aterratge al voltant d'un 20% és perquè saben que no poden assumir el volum de feina. I això suposa una davallada d'ingressos important". 

"Els aeroports que han decidit reduir la seva activitat d'enlairament i d'aterratge al voltant d'un 20% és perquè saben que no poden assumir el volum de feina i això suposa una davallada d'ingressos important"

El representant del sector aeri de Comissions Obreres ha recomanat a tots aquells passatgers que hagin d'agafar un avió aquestes vacances d'anar amb un mínim de dues hores d'antelació a l'aeroport per no tenir problemes.

Entrevista a Jorge Gómez Dieste, coordinador del sector aeri a Comissions Obreres Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Pilarín Bayés atura l'activitat a causa d'una caiguda: "Tenia compromisos per Nadal que no podré complir"

Pilarín Bayés ha il·lustrat la infància de centenars de milers de catalans al llarg de la seva trajectòria. Ara, però, ha de fer una petita…

5 desembre 2025

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Judith Colell i Miki Esparbé: "Estem en un moment d'un risc molt alt davant la deshumanització"

Judith Colell i Miki Esparbé

Parlem amb la directora Judith Colell i l'actor Miki Esparbé sobre la pel·lícula 'Frontera', que s'estrena el pròxim 12 de desembre

5 desembre 2025

Redacció

RELIGIÓ

La cloenda del Mil·lenari de Montserrat, a Ràdio Estel

programa especial mil·lenari de Montserrat

Escolta en directe l'acte de cloenda d'aquest dilluns 8 de desembre, a partir de les 18:45 h

5 desembre 2025

Redacció