En directe

Tot sardana

Sense categoria

S'espera un estiu amb moltes situacions d'overbooking als aeroports

L'advocat expert en dret aeronàutic, Dan Miró, explica a Ràdio Estel que els avions van a una capacitat molt superior a la de fa dos o tres anys

13 juny 2022

Redacció

Comparteix

Tornen les cues als aeroports, els retards i les cancel·lacions de vols i, amb elles, les preocupacions. L'estiu del 2022 s'espera que sigui el de recuperació de viatgers i les previsions apunten que un 85% de passatgers previs a l'esclat de la pandèmia agafaran un avió.

Cues per accedir al control d'equipatges de l'aeroport de Barcelona
Cues per accedir al control d'equipatges de l'aeroport de Barcelona. Foto: Sílvia Muñoz

Les aerolínies calculen que, només per Setmana Santa, 3.000 persones van perdre les seves connexions a l'aeroport de Barajas, 15.000 des del març. Durant el pont de la segona Pasqua, les cues de viatgers van tornar i, de nou, el dubte de què pot passar aquest estiu, també a l'Aeroport del Prat, on aquests problemes han estat puntuals i, segons les aerolínies, a causa de fallades tècniques.

"La llei permet a les companyies de baix cost cancel·lar qualsevol vol 14 dies abans d'agafar-lo sense assumir-ne la responsabilitat"

L'advocat expert en dret aeronàutic, Dan Miró, entrevistat a Ràdio Estel, ha reafirmat que "els vols, si s'han planificat i s'han venut, s'han de complir". Així i tot -segons ha remarcat- la llei permet a les companyies de baix cost cancel·lar qualsevol vol 14 dies abans d'agafar-lo sense assumir-ne la responsabilitat. "L'única obligació que tenen és tornar al passatger els diners íntegres o que aquest accepti el canvi que li plantegin", ha deixat clar Miró.

Segons ha explicat, fa setmanes que s'estan produint situacions d'overbooking i s'espera que n'hi hagi moltes més a l'estiu. "Els avions van a una capacitat molt superior a la de fa dos o tres anys. Si abans es volava amb una capacitat del 80% de passatgers, ara és del 100%", ha apuntat l'advocat. Miró ha sentenciat que, si es vol reclamar una possible pèrdua d'un vol, un tiquet de cafeteria, així com un tiquet de pàrquing de l'aeroport o el check-in presencial poden fer-se servir per acreditar que s'ha arribat a temps a la terminal. Així i tot, ha matisat que, en aquest cas, s'haurà de reclamar a l'aeroport. En el cas de la pèrdua d'un avió a causa d'un enllaç, el responsable de portar un passatger d'un avió a l'altre és la companyia aèria.

Entrevista a Dan Miró, advocat especialista en dret aeronàutic

0:00 / 0:00

Més actualitat

“Els joves ara no són menys igualitaris, però, davant de determinants avenços, el masclisme adopta postures més reaccionàries"

Una nena amb la mà a la finestra, amb un efecte de color lila.

La directora general per l’erradicació de les violències masclistes de la Generalitat critica la idea de “romantitzar” que ara les noves generacions són més masclistes que abans

25 novembre 2022

Redacció

El sector financer creu que el pacte per congelar les hipoteques no pot aspirar a ajudar a tots els deutors

Cartells de venda de pisos en un aparador

En una entrevista a Ràdio Estel, el president de l'Associació Hipotecària Espanyola, Santos González, ha dit que la mesura "és equilibrada" perquè beneficia "tant al client com a la banca"

24 novembre 2022

Redacció

Els consumidors veuen "insuficients" les mesures acordades entre el Govern Espanyol i la banca per la congelació de les quotes hipotecàries

Tres alts edificis al barri de Sants de Barcelona

Les associacions d'usuaris lamenten que no se'ls hagi tingut en compte durant la negociació del pacte

23 novembre 2022

Redacció