En directe

Vetlla Pasqual des de Poblet

PROGRAMES

"Al món no hi manca menjar, sinó gent compromesa"

El president de Mans Unides a Barcelona, Joan Martí Llobet, la dirigent de Càritas Barcelona Mercè Darnell i la treballadora social Míriam San José, vinculada…

16 octubre 2018

@rafasanahuja

Comparteix
El president de Mans Unides a Barcelona, Joan Martí Llobet, la dirigent de Càritas Barcelona Mercè Darnell i la treballadora social Míriam San José, vinculada a l'Hospital de Campanya de l'església de Santa Anna de Barcelona, han analitzat aquest dimarts, des del programa El Mirador de l'actualitat, la problemàtica relacionada amb la mala distribució del menjar, coincidint amb el Dia Mundial de l'Alimentació. Martí ha destacat la importància de la solidaritat, i ha recordat el drama que es viu en bona part del món. El president de Mans Unides ha recordat les "terribles situacions que es viuen en països com Etipoia, en què donar a llum és jugar-se la vida". També ha parlat dels 600 projectes d'ajuda que l'entitat desenvolupa a tot el món, alhora que ha dit que la gran pregunta que es fa la majoria de la humanitat cada no és "què menjaré avui?", sinó "si podré menjar avui". En aquesta línia, ha conclòs que, "al món, no hi manca menjar, sinó gent compromesa".

Mercè Darnell, de Càritas diocesana de Barcelona, ha explicat que el problema de l'alimentació "va lligat a altres necessitats bàsiques que no s'han d'oblidar, principalment la manca d'habitatge i els salaris precaris que no permeten cobrir totes les despeses bàsiques i donen com a resultat una mala alimentació i, per tant, una salut precària". Des de Càritas, segons explicava Darnell, hi ha "una visió global de tota aquesta problemàtica". Per la seva banda, Míriam San José ha destacat la tasca que realitzen en la parròquia i que "el repte no s'atura aquí, ja que el projecte està en plena lluita contra la pobresa i l'exclusió social. Mentrestant, en el Dia Mundial de l'Alimentació, Joan Martí ha recordat, que, davant la situació d’extrema pobresa que avui dia viuen fins a 821 milions de persones arreu del món, és important anar a "les grans causes d’aquesta injustícia i privació de drets".
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimarts 16 d'octubre.

Mans Unides explica, en un comunicat, que ha augmentat per tercer any consecutiu el nombre de persones que passen fam al món, concretament dels 805 milions d'ara fa tres anys a la xifra actual de 821 milions. La majoria d’aquestes persones, que sumades representen l’11% de la població total del planeta, viuen en països en desenvolupament de l’Àsia, l’Àfrica i l’Amèrica Llatina, on l'organització catòlica hi està molt present amb diversos projectes.

Pel que fa a les causes d’aquest augment, l’organització ha exposat que la fam “és una realitat multicausal provocada”, entre d’altres coses, per la mercantilització d’aliments, la insostenibilitat social i mediambiental de la producció, i la pèrdua i malbaratament d’aliments. Precisament, per tractar l’augment de la fam, i en concret per abordar les dificultats per aconseguir el dret a l’alimentació a l'Àfrica, Mans Unides celebrarà del 27 al 31 d’octubre la II Trobada Internacional sobre el Dret a l’Alimentació a Dakar (Senegal), amb socis locals de l’Àfrica francòfona.

Més actualitat

ESGLÉSIA

Antoni Gaudí ha estat declarat venerable

Per primera vegada l'Església proposa Gaudí com a exemple de vida cristiana, i declara així que la seva santedat és acceptada

16 abril 2025

Redaccció

ACTUALITAT

CATALUNYA CRISTIANA

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

LITÚRGIA

RELIGIÓ

SOCIETAT

Ràdio Estel es bolca amb una programació especial per Setmana Santa

La programació especial de Ràdio Estel per Setmana Santa

L'emissora emetrà les diferents litúrgies i actes de pietat que se celebren al llarg de la Setmana Santa

11 abril 2025

Redacció

ACTUALITAT

INTERNACIONAL

Sense categoria

Enrique Durán, sobre la possible causa de l’accident d’helicòpter a Nova York: “Podria ser una falta de manteniment o un component en mal estat”  

El mecànic expert en helicòpters ha deixat clar que caldrà esperar a la investigació final, però que “no és habitual” que l'hèlix se separi de la nau en ple vol

11 abril 2025

Redacció