En directe

La Missa de cada dia

COVID

POLÍTICA

política

SANITAT

SOCIETAT

Alba Vergés admet xocs amb el govern espanyol durant la pandèmia: “Vam haver de justificar-nos molt”  

L’exconsellera de Salut durant la pandèmia, Alba Vergés, diu que cinc anys després “encara cou” el tema de la vacunació de la Guàrdia Civil.  

Publicat: 13/03/2025 10:30 Actualitzat: 18/01/2026 21:34 per Redacció

Comparteix

Avui que fa cinc anys del confinament de la Conca d’Òdena, a l’Anoia, qui va ser consellera de Salut durant l’etapa més dura del confinament, Alba Vergés, recorda la gestió de la pandèmia i diu que el govern espanyol no els ho va posar gens fàcil. “Vam haver de justificar-nos molt, sobretot durant el desconfinament”, explica. Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha dit que, per exemple, el govern espanyol els parlava de províncies, sense conèixer la realitat del país. “Nosaltres no treballem per un ministeri, sempre ho vam deixar clar”, reconeix. Els dos governs també van xocar amb altres qüestions com la compra de mascaretes. “No tenia sentit centralitzar les compres, i per això es va acabar aturant”, explica. “Si el ministeri col·laborava perfecte, però que això fos un a més a més que no aturés la gestió que havíem engegat” remarca. 

"El factor personal va fer que tingués més clar que s’havia de confinar"

Vergés admet que aquells dies van ser durs perquè també s’hi va sumar el factor personal. La seva família era d’Igualada i va haver d’estar dos mesos separada del seu marit i dels seus fills. Ara bé, això també va fer que tingués més clar que s’havia de tancar la Conca d’Òdena. “Toca molt, toca tant que no et pots permetre no prendre la decisió de confinar i per això et fas una idea molt més clara. Jo deixava tota la família allà”, recorda. Tot i que la decisió era dura –va ser la primera zona de Catalunya i de l’estat a confinar-se, Vergés lloa la capacitat de gestió de la Generalitat. “Va ser dur, però encertat. Vam posar el focus en ajudar a l’Hospital d’Igualada, que també estava molt tocat pel brot”. Per a Vergés, el més important sempre “va ser posar el focus en la gent”. 

"Encara cou el tema de la vacunació de la Guàrdia Civil"

Preguntada per la polèmica amb la vacunació a la Guàrdia Civil, Vergés, admet que cinc anys després “encara cou, ho tinc aquí”. Ara bé, insisteix que la Generalitat va actuar bé, seguint tots els procediments i sense deixar de banda a ningú. En tot cas, diu que el govern va prioritzar la vacunació als més vulnerables, ja que era el col·lectiu amb més probabilitat de mort. “El procediment no hauria d’haver existit mai”, conclou. 

"Si ara m’oferissin ser consellera de Salut diria que no" 

Preguntada per si tornaria a ser consellera de Salut, Vergés ha sigut contundent “ara no”, diu. Creu que amb el context polític actual i com està personalment ara mateix no acceptaria la proposta. “He viscut anys intensos i ara toca una altra cosa”, explica. Tot i això, no tanca la porta a tornar-hi en un futur. “Soc una apassionada del sector i aquest és molt necessari, cal que tinguem cura”, assegura. I afegeix que el coronavirus “ens ha ensenyat a invertir en el serveis públics. “Sense salut, no es fa res”. 

Escolta l'entrevista amb Alba Vergés, exconsellera de Salut durant la pandèmia

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Maixabel Lasa: "Si no respectes qui pensa diferent, no pot haver-hi convivència"

Maixabel Lasa

Parlem amb la Maixabel Lasa, vídua de l’exgovernador civil de Guipúscoa, Juan María Jáuregui, assassinat per ETA l'any 2000

24 setembre 2026

Glòria Romero

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Herzog: "Crec que estem en el millor moment de la música de la història"

Després de 'Disco de Oro' i l'èxit d''Et prometo', arriba el segon disc d'estudi d'Ivan Herzog, 'Disco de Cristal'.

24 setembre 2026

Joan Trias

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté

Guillem Andrés