En directe

Fórmula Estel

ABUSOS SEXUALS

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

L’Arquebisbat de Barcelona posarà en marxa un nou curs de prevenció d'abusos a l’Església

El nou curs de prevenció d'abusos en el sí de l'Església començarà el proper 6 de setembre i està pensat per a persones que treballen en l'àmbit eclesial.

7 abril 2025

Redacció

Comparteix
edat dels maltractadors

A partir del proper mes de setembre, l’Arquebisbat de Barcelona posarà en marxa un nou curs de prevenció d'abusos en el sí de l'Esgésia. S'anomena Curs d’Orientador en Prevenció de Riscos Psicosocials a l’Església. L'Arquebisbat ho farà a través del Servei d’Atenció a les Víctimes d’Abusos (SAVA) i en col·laboració amb l’Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona (ISCREB).

Aquest curs està pensat per persones que treballin en l’àmbit eclesial. L'objectiu és que obtinguin les eines necessàries per detectar i prevenir els diversos tipus d’abús dins de l’àmbit eclesial. D'aquesta manera, els capacitarà com a agents de prevenció i suport en la comunitat eclesiàstica.

La formació de prevenció d'abusos a l'Església serà a partir de setembre

El curs començarà el proper 6 de setembre i acabarà el 31 de gener de 2026. Durant el programa, els alumnes abordaran qüestions bàsiques com ara saber identificar un abús, saber quins són els potencials riscos que poden propiciar-lo, els aspectes morals i legals que se’n desprenen o com acompanyar a víctimes i victimaris, entre d’altres.

La formació se centrarà en la reflexió sobre el poder i l’autoritat dins l’Església, així com en la vulnerabilitat de determinats col·lectius. A més, es destacarà la importància de la supervisió i l’aplicació de protocols de protecció per assegurar espais segurs en les comunitats cristianes.

Aquest curs és obert a tothom i tindrà permanència en el temps per garantir que la formació arribi a totes les persones que ho desitgin.

Formació a rectors sobre abusos a l'Església

El Curs d’Orientador en Prevenció de Riscos Psicosocials a l’Església és fruit de les jornades de formació i prevenció que han dut a terme els preveres i diaques de l’arxidiòcesi des de l’any 2023. L'Arquebisbat de Barcelona ha assenyalat que aquest curs té com a objectiu treballar en el si de les comunitats parroquials per fer que "no es torni a repetir mai més".

Objectius del SAVA

El Servei d’Atenció a les Víctimes d’Abusos té com a missió promoure una cultura de tolerància zero i transparència, a través de la creació d’un sistema d’espais segurs, acompanyament integral de les víctimes d’abusos, menors o persones vulnerables, i la col·laboració amb les autoritats civils.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Carola Ortiz: "L'art és dels pocs elements que queden de transformació interior"

Carola Ortiz

Parlem amb la cantant i clarinetista Carola Ortiz sobre 'Enllà', el seu cinquè disc creat amb el poeta Dario Olaortua

30 octubre 2025

Redacció

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

VATICÀ

Jordi Pacheco: "La continuïtat de Francesc està garantida amb Lleó XIV"

El periodista publica 'Lleó XIV: L’herència de Francesc i el futur de l’Església', on explica qui és el papa actual, com ha arribat i quin repte l'espera

30 octubre 2025

Redacció

SOCIETAT

Sergi Pitarch: "Mazón ha quedat com el president més mentider de la història"

El periodista destaca la solitud de Mazón al funeral d'Estat per les víctimes de la dana

30 octubre 2025

Redacció