En directe

Fórmula Estel

ACTUALITAT

ESCOLES

SOCIETAT

Carlos Carrizosa, líder de Ciutadans al Parlament: "el català no esta sent atacat a Catalunya"

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', el president de la formació taronja creu que el govern "polititza" la sentència "perquè s'ha quedat sense altres causes".

17 desembre 2021

Comparteix

El president de Ciutadans al Parlament de Catalunya, Carlos Carrizosa, ha acusat el govern de la Generalitat "d'utilitzar políticament" la sentència que obliga impartir el 25% de classes en castellà a les escoles. Per al líder de la formació taronja "el català no està sent atacat" perquè la decisió judicial no busca deixar d'estudiar en aquesta llengua sinó "que es pugui impartir una altra classe en castellà, a banda de la pròpia assignatura de castellà". En aquest sentit, explica que els tribunals han hagut d'actuar davant la inacció de la generalitat de definir un sistema educatiu on s'ensenyi amb les dues llengües. "Som l'única regió occidental on la gent no pot estudiar la seva primera llengua a l'escola", ha dit.

El president del grup parlamentari de Ciutadans, Carlos Carrizosa, en roda de premsa al Parlament, el 10 de desembre de 2021.

Per això, ha detallat que el model que proposen des de Ciutadans "és més modern, com el que s'estudia en escoles de mil euros al mes, amb igualtat del castellà, català i anglès".

Carrizosa ho ha dit en una entrevista, aquest divendres, al programa 'El Matí a Ràdio Estel'. Durant aquesta conversa, el diputat de Ciutadans ha qüestionat les dades d'aprenentatge que dona el govern i que situen percentualment per sobre el castellà del català.

A més, creu que el govern s'agafa a aquesta sentència "perquè s'ha quedat sense altres causes, i ara toca parlar del català". En aquest sentit, lamenta que els socialistes "comprin" el relat de la immersió lingüística "completament tenyit d'interès polític", segons Carrizosa.

Per acabar, Carlos Carrizosa ha condemnat les manifestacions, les acusacions i els insults contra la família de Canet de Mar que ha demanat el compliment de la sentència.

Entrevista a Carlos Carrizosa, president de Ciutadans al Parlament de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Ivan Labanda: "L'èxit dels musicals a Barcelona és molt variable"

Ivan Labanda

Parlem amb l’actor Ivan Labanda sobre 'Tootsie', l’adaptació musical de la pel·lícula estatunidenca que es representa al Teatre Apolo

18 novembre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Les claus de les reunions per al finançament autonòmic

L'economista Albert Sagués considera que cal definir com serà la liquidació de l'Estat després de la recaptació d'impostos

18 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Nota del Capítol de la Catedral de Barcelona

Aclariment de l'Hospital de Sant Pau al Capítol de la Catedral de Barcelona sobre les informacions que aquest centre hospitalari practicaria avortaments

17 novembre 2025

Redacció