En directe

Fabricació pròpia

ABUSOS SEXUALS

Núria Pociello, directora de la Fundació Aroa: "Després del confinament, els casos de violència envers els infants han augmentat un 200%"

Pociello ha explicat que ara "hi ha un munt de casos d'agressions sexuals" motivats "per com la joventut percep les relacions afectives i sexuals, el consum d'internet, la pornografia..."

20 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Un informe de la Plataforma d'Infància de Catalunya diu que 1 de cada 5 infants a casa nostra pateix agressions sexuals, la majoria en l'entorn familiar, però només es denuncien la meitat dels casos. Núria Pociello, directora de la Fundació Aroa, ha alertat en el dia mundial dels drets dels infants d'un creixement important dels casos de violència envers els joves. "Han augmentat un 200% després del confinament", ha dit al programa La Caravana de Ràdio Estel, on també ha valorat les dades de l'informe.

Pociello creu que els indicadors de violència sobre els infants sempre han estat elevats, però que "ara se'n parla i hi ha més informació". Un fet que empeny a la ciutadania a parlar-ne i, en alguns casos, a denunciar-ho.

Preguntada per quines són les realitats que es troba la fundació en el seu dia a dia, la presidenta diu que la violència masclista és el que més es tracta, però que ara "hi ha un munt de casos d'agressions sexuals". Els motius, per a ella, són diversos: "com la joventut percep les relacions afectives i sexuals, el tipus de consum d'internet, la pornografia...".

"La violència masclista és el que més es tracta, però ara hi ha un munt de casos d'agressions sexuals"

A més, creu que hi ha una voluntat de les famílies d'ajudar als infants, però que moltes vegades "no saben quines eines poden posar en pràctica o com abordar amb els fills i filles aquestes temàtiques". S'ha mostrat optimista en aquest sentit, ja que "cada vegada s'està facilitant a la ciutadania més eines. Anem caminant, però és una temàtica complexa".

"Moltes vegades, les famílies no saben quines eines poden posar en pràctica o com abordar amb els fills i filles aquestes temàtiques"

Les dades de la fundació coincideixen amb les de la Unitat de Suport a l'Alumnat en Situació de Violència, que xifra en un 80% l'augment de casos atesos durant els darrers anys. La unitat, impulsada pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, és, a ulls de Pociello, una bona eina, però en demana més. Creu que el treball contra els abusos "és un treball conjunt" entre les entitats socials, institucions i ciutadania.

Núria Pociello, directora de la Fundació Aroa: "Després del confinament, els casos de violència envers els infants han augmentat un 200%"

0:00 / 0:00

Més actualitat

ABUSOS SEXUALS

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Associació ALMA: "El sistema de seguiment i protecció a la violència de gènere VioGén no funciona"

Logo de VioGén, l'algoritmo que calcula el risc que una dona pateixi violència masclista

El cofundador i secretari de l'associació espanyola d'atenció a les víctimes de violència masclista, Gregorio Gómez Mata, defensa que l'educació és fonamental per revertir la situació

7 desembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Antoni Bayona defensa que la llei d'amnistia "es pot emparar en la Constitució" tot i que "és un text rígid que és víctima de si mateix"

Imatge de la Constitució Espanyola

L'exlletrat del Parlament que es va posicionar en contra del referèndum l'any 2017, avala la consulta pactada entre Junts i el PSOE

6 desembre 2023

Redacció

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023