En directe

Fórmula Estel

CULTURA

Celia Rico: "M'agrada descobrir que es poden liderar els projectes des de l'acompanyament i l'escolta"

El 8 de març, Dia Internacional de la Dona, s'estrena 'Los pequeños amores', de la directora Celia Rico. Parlem amb ella de lideratge femení

7 març 2024

Redacció

Comparteix

Celia Rico ha passat per Ràdio Estel per parlar de lideratge femení. El 8 de març és el Dia de la Dona i un dia doblement especial per a Rico. La guionista, productora i directora de cinema estrena Los pequeños amores, la seva segona pel·lícula, que ja s'ha presentat al Festival de Màlaga amb bones crítiques i que competeix pel premi Bisnaga d'Or.

La directora de cinema Celia Rico, durant l'entrevista a Ràdio Estel | RÀDIO ESTEL
La directora de cinema Celia Rico, durant l'entrevista a Ràdio Estel | RÀDIO ESTEL

Rico assegura que de petita no sabia que hi havia dones directores i per això, tenia el desig de ser-ho sepultat en el seu interior. Però amb el pas dels anys, aquell desig es va fer gran. "Em vaig sentir regular treballant i després vaig veure que el desig de ser directora estava creixent en mi hi havia d'escoltar-lo".

No obstant això, la directora sí que reconeix que ara, la invisibilitat de les dones en el món del cinema s'està esvaint. "És molt poderós que les meves amigues que fan pel·lícules siguin els meus referents". En aquest sentit, totes juntes "ens acompanyem, ens qüestionem coses i veiem com podem canviar els models. "M'agrada descobrir que es poden liderar els projectes des de l'acompanyament i l'escolta". "Quan em veig arribant a aquests objectius, estic molt contenta", afegeix.

La síndrome de la impostora

La directora és conscient que "la societat és masclista" i per això "la indústria cinematogràfica també ho és". S'havia arribat a sentir una mica impostora, però ara ja no. "He deixat de sentir-me així. Quan era més jove em feia por dir que no sabia com es feia una cosa. Ara ho dic i m'adono que hi ha molta gent que tampoc no sap com es fa". "Mostrar els dubtes ens fa fortes i desvesteix molta gent del rol que tot ho sap", continua.

Què necessiten les dones directores?

Com podríem eliminar el masclisme del món del cinema? Rico creu que és una qüestió de diners, però no només d'això. "Ens cal més pressupost, més temps per poder fer pel·lícules de qualitat i poder equivocar-nos amb llibertat". Tot va molt a poc a poc i el biaix de gènere està present cada dia. Rico explica una anècdota que va acabar "d'una forma amorosa i divertida" en dir-li a un home que buscava un home director enlloc d'una dona, que "el lideratge no ha de ser una persona fent crits".

Celia Rico: "M'agrada descobrir que es poden liderar els projectes des de l'acompanyament i l'escolta"

0:00 / 0:00

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció