En directe

Fórmula Estel

CULTURA

Creus de Sant Jordi 2015

El president de la Generalitat, Artur Mas, va lliurar el 4 de maig passat la Creu de Sant Jordi a  27 personalitats i 15 entitats…

5 maig 2015

Gabinet de l'Església de Catalunya

Comparteix

El president de la Generalitat, Artur Mas, va lliurar el 4 de maig passat la Creu de Sant Jordi27 personalitats i 15 entitats que s’han destacat en el servei a Catalunya en el pla cívic i cultural.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona o una entitat per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya.

El sacerdot Mn. Josep Maria Aragonès i Rebollar, prevere de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i canonge emèrit de la Catedral de Barcelona, ha estat guardonat “en reconeixement al seu compromís cívic i a una activitat espiritual exercida com a representant d’un cristianisme obert, acollidor i arrelat a Catalunya. L’activisme cultural que el distingeix ha contribuït valuosament a la dinamització del municipi de Torrelavit i del Penedès amb diverses iniciatives, moltes de les quals adreçades a infants i joves”.  

Entre les entitats, ha rebut la Creu de Sant Jordi, en forma de placa, la Comunitat de Monges Benedictines del Monestir de Sant Daniel de Girona, “en la celebració del mil·lenari d’aquest cenobi, creat a partir de la venda de l’alou de Sant Daniel a la comtessa Ermessenda i el seu espòs, el comte Ramon Borrell. La seva comunitat, l’única benedictina femenina de Catalunya que resideix en el mateix lloc on va néixer, la integren actualment set monges que tenen un ampli suport social i que promouen el paper del monestir com a referent de patrimoni i impulsor de cultura”.

La Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla, entitat vinculada a un centre sanitari creat fa 550 anys, amb orígens al segle XII, l’ha rebuda “per la seva contribució continuada a la salut i el benestar de la ciutat de Tarragona i del seu entorn. Cal destacar-ne l’atenció a les persones de qualsevol condició, incloses les més desvalgudes, i la seva capacitat d’adaptació a les vicissituds històriques i a les noves necessitats sanitàries i socials”.

El Grup de Treball Estable de les Religions (GTER) ha estat guardonat “com a entitat pionera a la península Ibèrica i de referència a Europa en el seu àmbit. L’integren representants de diverses confessions que fan del diàleg interreligiós una base de convivència, de pedagogia i d’acció des de valors com la pau, l’harmonia entre les creences i la col·laboració, per contribuir a un món humanament més respectuós, culturalment més plural i socialment més inclusiu”.

Han assistit a l’acte, molt concorregut, el cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, l’arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, l’arquebisbe d’Urgell, Joan Enric Vives, el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Agustí Cortés, el bisbe de Girona, Francesc Pardo i l’abat de Montserrat, Josep Maria Soler, entre d’altres personalitats.

L'acte de lliurament de les Creus de Sant Jordi 2015 va ser retransmès en directe per Televisió de Catalunya.

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

ACTUALITAT

POLÍTICA

política

SOCIETAT

Jordi Munell: “El què està passant a Ripoll s’assembla als règims autoritaris” 

Jordi Munell: “El que està passant a Ripoll s’assembla als règims autoritaris"

Qui va ser alcalde de Ripoll durant dotze anys lamenta que els veïns tenen por d’expressar-se amb llibertat per por a les conseqüències

25 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

Sense categoria

SOCIETAT

Els familiars de les víctimes del vol de Germanwings demanen que les baixes mèdiques siguin comunicades directament a l’empresa en tots els Estats de la UE 

La lluita dels familiars de les víctimes del vol de Germanwings

Quan fa deu anys de la tragèdia, l’Associació d’Afectats del Vol Germanwings 9525 farà un acte d’homenatge a les víctimes a Montserrat el dia 6 d’abril

24 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció