En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Des de diversos àmbits socials, una recomanació: ''Consum més raonable de llum i electricitat''

El president del Centre d'Estudis Econòmics i Socials, Ignasi Farreres, el sotsdirector de l'Agència Catalana del Consum, Albert Melià, i el fundador de la companyia…

31 octubre 2013

Redacció

Comparteix

El president del Centre d'Estudis Econòmics i Socials, Ignasi Farreres, el sotsdirector de l'Agència Catalana del Consum, Albert Melià, i el fundador de la companyia HolaLuz.com, Oriol Vila, han coincidit aquest dijous al matí en la idea que, més enllà de les protestes pels augments abusius en la tarifa de la llum, cal racionalitzar i moderar el consum. ''Si alguna cosa positiva té l'augment de tarifes elèctriques, és que ens conscienciem més sobre la necessitat de consumir menys a casa, per exemple evitant l'acumulació d'aparells o l'ús de frigorífics vells'', ha explicat Oriol Vila. Ha estat en El mirador de l'actualitat dins el programa El primer cafè de Ràdio Estel, on l'exconseller Farreres ha destacat la complexitat ''de fer un mercat competitiu'', i ha lamentat que ''aquests augments de preus arribin en un moment tan inadequat, per la crisi, segurament perquè abans, en temps de bonança, no s'han fet bé les coses i no s'ha repercutit la càrrega de costos en uns ciutadans que estaven millor econòmicament''.

Per la seva banda, Albert Melià ha proposat, com una de les vies per contenir els augments de preus en el rebut de l'electricitat, ''fer repercutir aquestes càrregues en els impostos de tots els ciutadans, que igualment acaben pagant, però sense unes factures bimensuals tan elevades''. El sotsdirector de l'Agència Catalana del Consum ha alertat davant l'augment de l'anomenada ''pobresa energètica'', un tema en què l'organisme de l'administració catalana ''està intentant gestionar a través de tarifes socials o fons d'ajuda a les persones que temporalment, pel risc de caure en l'exclusió, no poden assumir el seu pagament regular''.

Finalment, Oriol Vila ha presentat HolaLuz.com, que acaba de guanyar la subhasta de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) per aconseguir un millor preu per als 477.750 usuaris que van donar suport a la iniciativa ''QuieroPagarMenosLuz.org''. HolaLuz.com és la primera empresa comercialitzadora elèctrica online del mercat espanyol, i oferirà informació, a partir del dilluns 4 de novembre, als inscrits sobre com realitzar el canvi de companyia.

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel fa un desplegament especial per seguir en directe el viatge de Lleó XIV

Ràdio Estel emetrà tots els actes que el Pontífex faci a Catalunya i farà un seguiment especial del viatge a Madrid i les Canàries

5 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

David Abadías: "Sempre hem estat gent arrelada a la terra i amb el desig de celebrar la fe amb la nostra llengua"

El Bisbe auxiliar de Barcelona reiterà que el català estarà present en els actes del Papa Lleó XIV a Catalunya

5 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

Coia Valls: "La Sagrada Família és el que passa entre pedra i pedra"

L'autora d''El somni de Gaudí' destaca totes les persones anònimes que han col·laborat a construir la Sagrada Família

5 juny 2026

Redacció