En directe

El Matí a Ràdio Estel

Sense categoria

Els educadors socials avisen que la DGAIA "no funciona" arran de la menor víctima d'una xarxa de pederàstia

El Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya demanen una revisió "profunda" de la DGAIA després del cas de la menor tutelada

Publicat: 15/05/2025 09:12 Actualitzat: 18/01/2026 21:24

Comparteix
DGAIA

Els educadors socials avisen que el sistema de la DGAIA "no funciona", arran del cas de la menor víctima d'una de les pitjors xarxes de pederàstia conegudes a Catalunya. Olga Giner, membre de la junta de govern del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, ha alertat que cal una revisió "profunda" del sistema. En una entrevista al programa el Matí a Ràdio Estel, ha remarcat que la direcció general "és la màxima responsable de protegir aquests infants i ha de garantir la protecció total". "S'hauria de fer un canvi estructural de la DGAIA", ha sentenciat la professional.

L'educadora social ha avisat que "fa anys que el sistema de protecció a la infància i l'adolescència no funciona". Per això, proposa que calen "més recursos i reforçar els equips professionals, sobretot els que treballen en matèria de prevenció". La membre de la junta del CEES ha valorat que la professió de l'educació social "no està prou reconeguda" i ha recordat el cas de la companya assassinada a mans d'un menor.

El cas de la menor se suma la notícia que ha destapat aquest dijous La Vanguardia sobre que l'Oficina Antifrau de Catalunya investiga la DGAIA per possibles fraus en les ajudes que reben alguns menors extutelats.

Protegir les víctimes

Giner també ha criticat que s'hagin facilitat dades personals o detalls sobre el cas de la menor, tant per part dels mitjans de comunicació com pels professionals. "Parlem d'una menor que potser s'ha donat massa informació específica i hem de pensar que tenim un codi deontològic", ha alertat. Per això, demana que es vetlli per ser curosos i no estigmatitzar els nens i nenes que estan als centres residencials.

Entrevista a Olga Giner

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias