En directe

El Matí a Ràdio Estel

SANITAT

El doctor Robert Güerri adverteix que hi haurà una nova pandèmia "més aviat del que ens pensem"

Quan fa cinc anys del primer cas de Covid detectat al mercat de Wuhan, a la Xina, el cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar lamenta que hi ha “una certa fatiga amb la vacunació i això ha generat relaxació” 

18 novembre 2024

Redacció

Comparteix
vacuna COVID

"No hem d’abaixar la guàrdia". Aquest és l’avís que ha llençat sobre el coronavirus el doctor Robert Güerri en una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel. El cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar de Barcelona ha explicat que "el coronavirus ha passat a formar part del panorama viral de tot l’any, però especialment durant els mesos freds". A més, ha remarcat que "hi ha gran quantitat de virus respiratoris" i que els científics han comprovat que aquests virus es transmeten més fàcilment que les bactèries. Si a això s’hi afegeixen "les grans interaccions, la gran globalització", el metge reconeix que això porta més contagis d’aquest tipus de malalties. Per això, el doctor Robert Güerri assegura que, si abans hi havia pandèmies d’aquest tipus cada cent anys, ara "tornarà a passar" una pandèmia com la de la COVID. I afegeix que serà "més aviat del que pensem". 

Un dels factors que ho accelera és la poca vacunació de la majoria de la societat. El cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar de Barcelona lamenta que "ens hem afartat" de vacunar-nos o de fer servir la mascareta. Entén que la societat s’ha cansat d’aquestes mesures després del tram més dur de la pandèmia, però recorda que "la vacuna és una eina que, tot i no ser perfecta, ajuda molt" a controlar la malaltia i redueix els seus efectes més greus. Per això reclama a la societat que no s’abaixi la guàrdia. El doctor Güerri esperava que la COVID impulsés "un canvi cultural" perquè "ajudéssim entre tots a bloquejar la circulació dels virus" fent servir la mascareta, vacunant-se o quedant-se a casa quan s’està malalt. "Malauradament, res d’això ha calat" reconeix Robert Güerri, cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar de Barcelona. 

Escolta l'entrevista a Robert Güerri, cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

TV I SÈRIES

Anna Callís: "A Masterchef has d'estar entregada al joc"

Anna Callís

Entrevistem a Anna Callís, comunicadora i finalista de Masterchef, sobre l'aventura que l’ha portat de les xarxes a la televisió

11 juliol 2025

Redacció

Sense categoria

Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions

11 juliol 2025

SOCIETAT

Ecologistes de Catalunya asseguren que el Departament d'Agricultura menteix en la prevenció de l'incendi a la Segarra

L'entitat deuncia que el Departament va baixar el pla de prevenció a Alfa 2

11 juliol 2025

Redacció