En directe

Fórmula Estel

FÓRMULA ESTEL

El 68% dels catalans considera molt important conèixer les religions

El Baròmetre sobre la religiositat i la gestió de la seva diversitat 2016 ofereix un retrat de la realitat religiosa i de la convivència entre…

5 juliol 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
El Baròmetre sobre la religiositat i la gestió de la seva diversitat 2016 ofereix un retrat de la realitat religiosa i de la convivència entre les diverses confessions a Catalunya. S’ha realitzat a partir de 1.600 enquestes per la Direcció General d’Afers Religiosos, en col·laboració amb el Centre d’Estudis d’Opinió de la Generalitat de Catalunya. 
 
Enric Vendrell, director general d’Afers Religiosos de la Generalitat, ha explicat a la primera hora de la Fórmula Estel que, a diferència d'una enquesta, el baròmetre pretén ser repetit al llarg dels anys, i mostrar com evoluciona la ciutadania en relació a la diversitat religiosa. Entre les principals conclusions, el Director General d’Afers Religiosos de la Generalitat destaca que, respecte el baròmetre del 2014, ha augmentat un 7% la importància que la ciutadania dóna a coneixer les diferents confessions. El 68% dels catalans ho consideren molt important. A més, es veu bé que s’ensenyi a l’escola. 
  
Altres punts que tracta el baròmetre és que a Catalunya hi ha un alt desconeixement sobre la diversitat religiosa. S’ha incrementat el nombre de persones que consideren molt o força important que les institucions públiques i les confessions religioses col·laborin més, del 58% a quasi el 63%, i que les administracions públiques promoguin el diàleg interreligiós, que ha passat d’un 60,5% a un 65%. 
Enric Vendrell també ha destacat a RàdioEstel l’augment significatiu de les reticències a tenir un centre de culte a prop de casa. Aquest increment afecta totes les religions, tot i que és més destacat en el cas dels centres islàmics i els salons del regne dels testimonis de Jehovà
En la creació de Joan Josep Omella com a cardenal
En referència a la creació de cardenal de Joan Josep Omella, el director general d’Afers Religiosos ha explicat que "va ser un goig, personalment, inclús com a creient, poder participar dels actes, i poder acompanyar al ja avui cardenal Joan Josep Omella. Institucionalment, vàrem creure que el Govern havia de ser al costat del nou cardenal. Era complicat (...) però el president va poder complir amb el seu deure davant del Parlament, i va poder desplaçar-se a Roma i assistir al Consistori, i després, al sopar ofert per la vicepresidenta del govern espanyol”. 
Vendrell també ha afegit: “El govern espanyol no ens ho va posar fàcil. A ningú se li escapa que a El Vaticà les relacions s'estableixen d'Estat a Estat, i per tant, no és la Generalitat de Catalunya qui assistia a actes actes, sinó que hi havia una Delegación Española que hi assistia. Per tant, el president Puigdemont, la consellera de governació Meritxell Borràs, i jo mateix assistíem a actes actes formant part de la delegació espanyola. Ens van 'ningunear', van fer gairebé com si no hi fóssim en moltes ocasions".
 
Escolta l’entrevista sencera (minut 30)

Més actualitat

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023

POLÍTICA

"Henry Dunant no decideix res, ni tan sols proposa solucions"

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez ha estat escollit 'coordinador del mecanisme internacional' que actuarà com a verificador en les reunions bilaterals entre el PSOE i Junts per Catalunya.

El mediador internacional Jordi Palou-Loverdos analitza a Ràdio Estel aquesta figura i la de Henry Dunant, la fundació verificadora entre Junts i el PSOE

5 desembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Janet Sanz: "Demanem a Collboni que hi hagi una veritable negociació sobre els pressupostos"

Janet Sanz, regidora i portaveu de Barcelona en Comú, als estudis de Ràdio Estel

La regidora i portaveu de Barcelona en Comú creu que l'alcalde "ha d'endreçar el seu govern" i que "viu de l'herència" dels Comuns.

4 desembre 2023

Redacció