En directe

El Matí a Ràdio Estel

Sense categoria

El cardenal Omella afronta “amb confiança” el seu primer conclave per escollir el nou Papa

En un missatge als fidels amb motiu de l’inici del conclave, l’arquebisbe de Barcelona apunta que aquest és un moment “crucial per l’Església”

6 maig 2025

Comparteix
Cardenal Omella
El cardenal Omella | EFE/Mariscal

L’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, afronta amb confiança el seu primer conclave per escollir el nou Papa. En un missatge als fidels amb motiu de l’inici de la trobada, apunta que aquest és un moment “crucial per l’Església” i ha criticat que des d’alguns mitjans de comunicació s’hi vulgui donar una “visió política”. “El debat no és si hem de ser progressistes o conservadors, sinó que l’objectiu és ser profundament fidels a l’Evangeli”, remarca.

És el primer conclave del cardenal Omella i ha explicat que “aquests dies de reunió amb tots els cardenals del món estan esdevenint un moment bellíssim”. “Es fa evident la riquesa de la comunió en la diversitat de cultures i llengües”, comenta. L’arquebisbe de Barcelona manifesta que “és una experiència impressionant d’escolta atenta i respectuosa entre uns i altres, que permet identificar l’Esperit que es revela en la nostra comunicació”. Per altra banda, Omella recorda que és “una escolta en la qual el papa Francesc ha volgut instruir-nos durant el seu pontificat”.

Una gran resposabilitat

Omella exposa que els cardenals tenen una “gran responsabilitat” i emfatitza que l’Església ha de ser oberta a tothom. “Una llar oberta, on regnin l’amor, la comunió, l’esperança i l’alegria”, assenyala l’arquebisbe de Barcelona.

El cardenal defensa que el futur Sant Pare “sigui algú que vetlli per la unitat de l’Església i garanteixi la fidelitat a l’Evangeli i al magisteri de l’Església”. Alhora, demana als fidels que preguin pels cardenals durant aquests dies de Conclave perquè puguin “escoltar la veu de l’Esperit Sant i escullin el futur bisbe de Roma”.

Més actualitat

SOCIETAT

Els aliments per combatre la calor

Fruites i verdures

Alba Coll, nutricionista de la Fundació Alícia, ens recomana una alimentació lleguera per passar millor les altes temperatures

3 juliol 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Oriol Rosell: "Hi ha un biaix de raça i classe importantíssim"

Oriol Rosell

Parlem amb el crític i divulgador Oriol Rosell sobre el seu llibre 'Matar al Papito. Per què no t’agrada el Reggaeton, i als teus fills sí'

3 juliol 2025

Redacció

Sense categoria

Aina Vidal, sobre una possible sortida de Sumar del govern espanyol “no descartem cap escenari”

Aina Vidal

La diputada dels comuns al Congrés diu a Ràdio Estel que el president Sánchez va tard donant explicacions sobre els casos de corrupció

3 juliol 2025