En directe

Trotamundos

RÀDIO ESTEL

El director de Claret espera un bon Sant Jordi per al llibre religiós, amb l'atractiu de Santa Teresa i altres propostes

Les novetats que l'editorial Claret presenta per a Sant Jordi han estat aquest dimarts el tema central del programa L'Església no s'atura, a Ràdio Estel.…

21 abril 2015

Redacció

Comparteix
Les novetats que l'editorial Claret presenta per a Sant Jordi han estat aquest dimarts el tema central del programa L'Església no s'atura, a Ràdio Estel. Marcel·lí López, director de Claret, ha dit que, "malgrat el moment delicat pel qual passa el sector del llibre, s'espera un 23 d'abril millor que els anys anteriors". Una nena catalana als camps nazis, amb el testimoni de Mercè Sanz, és un dels nous títols. Marcel·lí López ha qualificat aquest relat de "testimoni amb molta força, coincidint amb el 70è aniversari de l'alliberament dels camps d'extermini". Més enllà del patiment, el director de Claret ha afegit que "el més rellevant és com la vida de Mercè Sanz s'ha anat transformant per ajudar els altres, fins al punt de convertir-se en la primera dona que promou la donació de sang a Catalunya" amb finalitat altruista.
Recorregut visual per la fe, de Josep Codina i Cécile Roussel, és un altre dels treballs novedosos que presenta Claret. "Es tracta d'una proposta pastoral adreçada sobretot a grups de joves i entesa com un conjunt d'eines per arribar a escoles, parròquies i altres realitats", ha comentat Marcel·lí López. També és novetat Us porto al cor, del bisbe Sebastià Taltavull, un recull d'articles publicats en el setmanari Catalunya Cristiana. El responsable de l'editorial ha elogiat sobretot "la capacitat d'expressar reflexions que té aquest pastor, des de la proximitat als problemes i a les inquietuds" de tothom. Destaca, a més, la presència d'una pregària elaborada el 6 de març de 2013 pel mateix Sebastià Taltavull, a Roma, només una setmana abans de l'elecció del Papa Francesc. Demanava un pastor per a l'Església d'avui.
Seguint amb les novetats, el director de Claret ha presentat Camí de perfecció, dins la nova col·lecció Carmel, com una de les obres de Santa Teresa traduïdes al català. "Tot i el debat sobre les versions originals dels grans autors en la seva llengua, hi ha un públic que vol llegir Teresa de Jesús en català", ha explicat Marcel·lí López. Aquesta obra es completarà els propers mesos amb altres traduccions, dins l'any del cinquè centenari del naixement de la santa, amb la col·laboració del carmelita descalç i biblista Agustí Borrell i altres experts. D'altra banda, el director de Claret ha parlat de l'últim llibre de Mossèn Ballarín, "a partir d'una conversa amb un científic que permet desenvolupar un autèntic tractat de Teologia". Ha qualificat aquest treball d'alternatiu, alhora que ha animat tothom a llegir-lo amb tranquil·litat.
Atur i fe, encara?, d'Àngel de Arriba, ha estat finalment la novetat d'aquest any tractada amb més atenció. El seu autor, creador i impulsor del programa L'Església no s'atura, ha destacat que "parteix de la idea que l'atur malauradament es manté". En aquesta línia, De Arriba ha explicat que, "després d'un primer llibre on s'exposaven ara fa dos anys sentiments posteriors al moment de quedar-se sense feina i tancar una empresa, ara hi ha una denúncia de la injustícia de la societat davant la realitat de l'atur". Àngel de Arriba ha lamentat que sovint "els aturats, els grans i els joves, se sentin exclosos", alhora que ha recordat que "la societat últimament no accepta que una persona digui que està aturada, el mateix que passa quan algú diu que és cristià"
L'autor, com a conclusió, ha subratllat que "al final es respon, des de la visió de diverses persones, a la pregunta sobre allò que es pot fer des de l'opció cristiana en el món". El llibre Atur i fe, encara? es presenta aquest dimecres a les 20.15 hores al Casal Loiola de Barcelona (carrer Balmes, 138), amb la presència del caputxí Eduard Rey, l'editor de Barcelona Multimèdia Toni Matas, i el doctor en Teologia Xavier Morlans. Àngel de Arriba els ha definit com "els tres invisibles", perquè l'han ajudat, de manera decisiva, a conviure amb la realitat de l'atur.
Es pot escoltar aquí tot el programa L'Església no s'atura d'aquest dimarts.

Més actualitat

política

POLÍTICA

Sense categoria

Josep Àngel Borràs, pèrit forense: "És indubtable que la foto de Mazón ha estat intervinguda, no es correspon amb l’original"

La foto de Mazón ha estat intervinguda

El professor de la Universitat de Barcelona i expert en falsedat documental diu que la fotografia "presenta molts artefactes que no hi haurien de ser"

14 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

COVID

MEDICINA

SALUT MENTAL

SANITAT

Sense categoria

L’Hospital d’Igualada manté la Unitat de Suport Emocional als professionals sanitaris cinc anys després de la pandèmia

Hospital d'Igualada consolida la unitat de suport emocional

Aquest servei ha atès 270 sanitaris per episodis d'ansietat, depressió i estrès posttraumàtic, entre altres símptomes

13 març 2025

Redacció

COVID

política

POLÍTICA

SANITAT

SOCIETAT

Alba Vergés admet xocs amb el govern espanyol durant la pandèmia: “Vam haver de justificar-nos molt”  

Alba Vergés recorda la gestió de la pandèmia

L’exconsellera de Salut durant la pandèmia, Alba Vergés, diu que cinc anys després “encara cou” el tema de la vacunació de la Guàrdia Civil.  

13 març 2025

Redacció