En directe

Sense distància

ACTIVITATS

SOCIETAT

El Park Güell reduirà l'aforament a la meitat

Ricard Barrera, director del parc, ha assegurat que la limitació d'accés continuarà garantint, com fins ara, l'accés als veïns.

Publicat: 17/01/2022 13:48 Actualitzat: 17/01/2022 14:04 per Redacció

Comparteix

En declaracions a 'El Matí a Ràdio Estel', el director del Park Güell, Ricard Barrera, ha manifestat que "es vol reduir a la meitat l'afluència de persones que entren al Park Güell". Fins ara els recomptes apuntaven a 9 milions de visites l'any, i ara es vol limitar als 4,5 milions. Barrera ha assegurat que la limitació d'accés continuarà garantint, com fins ara, l'accés als veïns.


L'Ajuntament de Barcelona ha decidit blindar una de les principals atraccions turístiques de la ciutat: el Park Güell. En concret instal·larà pilones de seguretat antiterroristes a tots els accessos i un circuit de càmeres de control i un altre de tèrmiques que s'estendrà tant a l'exterior com a l'interior del recinte. Aquest pla de seguretat fa més de tres anys que està en tràmits.


Ricard Barrera ha assenyalat que més enllà de la instal·lació de les pilones de seguretat, que arran de l'atemptat de les Rambles del 2017 ja es van anar instal·lant a diverses zones de la ciutat, el que busca el pla de seguretat és "comptabilitzar totes les persones que entren al parc, no només les que fins ara accedien a la zona de pagament, sinó que es vol tenir un recompte de tots els accessos".

El president del Park Güell ha apuntat que "no hi ha hagut mai percepció d'inseguretat al parc. Hi ha hagut furts i carteristes", però assegura "que hi havia control".

Entrevista a Ricard Barrera, director del Parc Güell

0:00 / 0:00

Més actualitat

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ESGLÉSIA MÓN

PAPA LLEÓ

El papa Lleó XIV serà intervingut per extirpar-li un nòdul al pulmó

Davant d’aquest ingrés, s'han cancel·lat totes les audiències del pontífex fins dimarts que ve dia 20 d'octubre

13 octubre 2026