En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

El Grup de Treball Estable de les Religions assumeix la Creu de Sant Jordi com un premi "a la promoció de la pau"

El Grup de Treball Estable de les Religions (GTER) és una de les 15 entitats reconegudes amb la Creu de Sant Jordi 2015. L'homenatge arriba…

29 abril 2015

Redacció

Comparteix
El Grup de Treball Estable de les Religions (GTER) és una de les 15 entitats reconegudes amb la Creu de Sant Jordi 2015. L'homenatge arriba com a "entitat pionera en la cultura interreligiosa, des de la promoció de la pau i la contribució a fer un món més inclusiu i més harmoniós". Així ho ha explicat aquest dimecres a Ràdio Estel Guillem Correa, president de torn del GTER. El pastor evangèlic ha destacat que "s'ha reconegut una trajectòria de diàleg, des del compromís amb una filosofia que ja ve de lluny dins la realitat religiosa de Catalunya".
El també secretari general del Consell Evangèlic de Catalunya ha comentat que "l'experiència més interessant del GTER és que està format pels representants oficials de les principals religions, amb reunions mensuals i de vegades més freqüents, amb l'objectiu d'assumir com a propis els problemes de la nostra societat". Correa també s'ha referit al drama de la persecució dels cristians. "És una preocupació primera en aquests moments, i aquí estem tots units", ha assegurat.
L'actual president del Grup de Treball Estable de les Religions ha aclarit que "la religió és i ha de ser factor de pau, perquè no té res a veure amb les situacions de violència", i ha comentat que "tots els creients són agents de pau". En aquesta línia, ha afegit que, "quan parlem de terrorisme, això no té res a veure amb cap religió, perquè l'home religiós és persona de pau i de reconciliació". Guillem Correa ha afirmat que l'organisme interreligiós, que treballa des de 2004 a Catalunya, "es defineix des de la pedagogia de l'acció, primer de tot amb l'actitud dels seus membres, que es reuneixen per dialogar i per trobar espais d'entesa i de convivència comuns, com s'ha demostrat i es vol seguir demostrant".
Correa ha dit finalment que "totes les religions són diverses" i que "existeixen posicions molt clares en totes les persones que representen les creences, que són homes i dones de pau". També ha conclòs que "aquí hi ha harmonia entre tots els representants".
Es pot escoltar aquí (des del minut 31'00") tota l'entrevista a Guillem Correa.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Josep Nualart: "L'operatiu de Puigdemont és una cadena de 'Bàrbares'"

Josep Nualart

Josep Nualart presenta 'Tres dies d’agost', una crònica periodística sobre el retorn del president Puigdemont a Catalunya

13 juny 2025

Redacció

POLÍTICA

"Els socis de govern ara tenen més capacitat de pressió"

Pedro Sánchez

Gema Sánchez, politòloga de la Universitat Complutens de Madrid, creu que sortiran més escàndols i que hi haurà un avançament electoral

13 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Plataformes contràries a l'ampliació de l'aeroport asseguren que el projecte "és un document molt 'cutre' i amb pocs detalls"

Aeroport del Prat

Elena Idoate, membre de les plataformes 'Ni un pam de terra' i 'Zeroport' assegura que l'ampliació és un instrument de propaganda.

13 juny 2025

Redacció