En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

El Grup de Treball Estable (GTER) diu que "totes les religions, enteses correctament, són promotores de convivència"

El Grup de Treball Estable de les Religions (GTER), entitat amb representants musulmans, jueus i cristians, ha expressat aquest dissabte al vespre el seu rebuig…

14 novembre 2015

Redacció

Comparteix

El Grup de Treball Estable de les Religions (GTER), entitat amb representants musulmans, jueus i cristians, ha expressat aquest dissabte al vespre el seu rebuig “amb pena i impotència” pels assassinats comesos divenderes a París. En el manifest, el conjunt de les comunitats religioses que integren aquesta entitat, representatives de la societat catalana, demanen que “s’aturi qualsevol tipus de violència”, alhora que declara que “totes les religions, enteses correctament, són i han de ser promotores de convivència”. El GTER ha manifestat, en la mateixa línia, que vol continuar treballant “a fi que no es malmeti la convivència social que gaudim a Catalunya”. Igualment els signants del manifest han volgut fer arribar el condol a les víctimes i els seus familiars, i expressar que se senten “propers en el seu patiment”.

El GTER treballa des de l'any 2004 en la línia de diferenciar conceptes religiosos de qualsevol tipus de violència. Aquesta entitat està formada per l'Església Catòlica, la Comunitat Evangèlica, l'Església Ortodoxa, la Comunitat Musulmana, la Comunitat Jueva i, a través del Consell Interreligiós, s'integren les altres religions presents a casa nostra.

MANIFEST:

Davant l’atemptat que ha tingut lloc a París el 13 de novembre de 2015,  el GRUP DE TREBALL ESTABLE DE RELIGIONS (GTER), on hi ha les diferents religions presents a Catalunya, unànimement consternats pels esdeveniments succeïts, volem declarar:

 Que tenim necessitat de compartir el nostre gran desig de Pau i per això, rebutgem amb pena i impotència, els assassinats i atemptats comesos en els diferents espais de la ciutat parisenca. Demanem que s’aturi qualsevol tipus de violència. No és el món que volem.

 Que totes es religions viscudes autènticament són mostra d’amor i d’esperança, i en volem ser testimonis.

 Que volem continuar treballant a fi que no es malmeti les relacions socials que gaudim a Catalunya i farem el que sigui necessari. Totes les religions, enteses correctament, són i han de ser promotores de convivència.

Per això, essent propers, compartim el patiment i volem fer arribar el nostre condol a les víctimes, els seus familiars, i a tota la societat francesa.

El GTER està treballant des de fa més de deu anys per diferenciar conceptes religiosos de qualsevol tipus de violència.

I en aquest sentit, per aquest mes de novembre i desembre, el GTER dirigirà un conjunt de programes a Ràdio Estel on es parlarà de la importància i de l’impacte del diàleg interreligiós a la nostra societat.

El GTER està format per les comunitats religioses següents: l'Església Catòlica, la Comunitat Evangèlica, l'Església Ortodoxa, la Comunitat Musulmana, la Comunitat Jueva i, a través del Consell Interreligiós, s'integren les altres religions presents a casa nostra.

Barcelona, 14 de novembre de 2015

Més actualitat

Sense categoria

Nacho Duato: "Espanya és moltes coses i és res alhora"

Nacho Duato

Entrevista al ballarí i coreògraf Nacho Duato

2 maig 2025

ACTUALITAT

SOCIETAT

Comissions Obreres veu compatible reduir la jornada laboral i augmentar els salaris

Comissions obreres

Entrevista a Belén López, secretària general de Comissions Obreres a Catalunya

2 maig 2025

Redacció

Sense categoria

Pere Ponce: "Merlí m'ha marcat la relació amb els espectadors"

Pere Ponce

Parlem amb Pere Ponce sobre el seu darrer paper damunt l'escenari

30 abril 2025