En directe

Fórmula Estel

PAPA FRANCESC

El Papa celebra aquest dimecres 7 anys de la visita a Lampedusa

El Papa celebrarà Missa aquest dimecres, a les 11 del matí, a la Casa de Santa Marta. Serà coincidint amb el setè aniversari de la…

6 juliol 2020

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa celebrarà Missa aquest dimecres, a les 11 del matí, a la Casa de Santa Marta. Serà coincidint amb el setè aniversari de la seva històrica visita a l’illa de Lampedusa, al sud d’Itàlia. Tenint en compte la situació sanitària, només participarà en l'Eucaristia el personal de la Secció de Migrants i Refugiats del Dicasteri per al Servei de Desenvolupament Humà Integral. Recordem que aquella terra, envoltada de mar entre Tunísia i Itàlia, "ha estat un camí de mort en lloc de ser un camí d'esperança" per a milers de migrants, com el mateix Francesc ha recordat sovint. L'any passat, el pontífex va presidir la celebració eucarística a l'altar de la Càtedra de Sant Pere, amb la participació d’unes 250 persones entre immigrants, refugiats i els qui s'han compromès amb el treball per salvar les vides d’aquelles persones.
Va ser el 8 de juliol de 2013 quan el Sant Pare, en el seu primer viatge fora del Vaticà, va denunciar el que va qualificar de "globalització de la indiferència", actitud que fa que siguem insensibles als crits dels altres. En una entrevista que obre el llibre In viaggio, d'Andrea Tornielli, el bisbe de Roma explica que es va sentir "tocat i colpit" per les notícies sobre els migrants que van morir al mar, "enfonsats", entre ells nens, dones i homes que segueixen perdent la vida encara avui en travessies de desesperació, a bord d'embarcacions sovint improvisades i alhora dirigits per persones sense escrúpols.

Missatge a les cooperatives
El missatge de Twitter que el Papa ha publicat aquest cap de setmana, coincidint amb el Dia Internacional de les Cooperatives, és una reiteració del contingut inclòs a l'encíclica ‘Laudato si', que recorda la lluita contra el canvi climàtic. Francesc diu que “les cooperatives són una expressió de la comunitat i de l'amor per la pròpia terra, en un camí que, si es recorre, pot aportar molt a la protecció de la Creació”. El pontífex recorda el tema de la commemoració d'aquest any, dedicat a la lluita contra el canvi climàtic. Assegura que, “en alguns llocs, s'estan desenvolupant cooperatives per a l'explotació d'energia renovable, que permeten l'autosuficiència local i poden marcar la diferència en la lluita contra el canvi climàtic”.

Es pot escoltar AQUÍ (minut 22') l'última edició de DIARI DEL PAPA

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció