En directe

El Matí a Ràdio Estel

VATICÀ

El Papa demana acabar amb la «violència sense sentit» durant la Missa per James Foley

En un missatge que va ser llegit durant la Missa pel periodista Nord-amèrica James Foley, el papa Francesc ha demanat pregàries perquè s’acabi la «violència…

27 agost 2014

Redacció

Comparteix

En un missatge que va ser llegit durant la Missa pel periodista Nord-amèrica James Foley, el papa Francesc ha demanat pregàries perquè s’acabi la «violència insensata» i un «nou començament de pau i reconciliació entre els homes». James Foley va ser decapitat per jihadistes de l’Estat Islàmic i el vídeo del seu assassinat ha estat difós per tot el món.

El text, enviat pel Secretari del Vaticà, el cardenal Pietro Parolin, i que ha estat llegit pel bisbe de Rockville Centre, Mons. William Francis Murphy, assenyala que el Papa «encomana a James a la misericòrdia amorosa de Déu nostre Senyor i s’uneix a tots aquells qui ploren en l’oració per acabar amb la violència sense sentit».

El Papa ja havia trucat personalment a la família Foley per donar-los el seu consol, i va quedar «fortament impressionat per la gran fe de la família».

James Foley era fill d’una família catòlica. El bisbe William Francis Murphy, ha recordat que en una carta que recentment s’ha publicat del mateix James, explica que mentre va ser presoner a Líbia l’any 2011 buscava els seus moments d’oració.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Maribel Pedrol: "Que el país regant passés a ser el gestor del Canal d'Urgell va ser una victòria de guerra"

Amb la presidenta de la Fundació Canals d'Urgell parlem de l'espectacle 'Òpera a les venes', que commemora els 60 anys de titularitat pública

15 abril 2026

Redacció

RELIGIÓ

Cristóbal López, arquebisbe de Rabat: "Lleó XIV ens esperona en el diàleg interreligiós islamocristià"

L'arquebisbe destaca la benedicció de rebre el pontífex en un continent de minoria cristiana

15 abril 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel consolida la seva audiència amb 10.000 oients diaris

Segons la primera onada de l’EGM d’aquest 2026, 5.000 oients més ens escolten de dilluns a divendres en comparació amb la darrera onada del desembre de 2025

15 abril 2026

Redacció