En directe

Vespres

PAPA FRANCESC

El Papa demana "l'alliberament dels segrestats en zones de guerra" i anima els creients a "comunicar la resurrecció"

El Papa ha fet aquest diumenge una nova crida "per l'alliberament de totes les persones segrestades en zones de conflicte armat". En el seu missatge…

10 abril 2016

@IgnasiMiranda

Comparteix
El Papa ha fet aquest diumenge una nova crida "per l'alliberament de totes les persones segrestades en zones de conflicte armat". En el seu missatge després de la pregària dominical del Regina Caeli, Francesc ha recordat sobretot el sacerdot salesià Tom Uzhunnalil segrestat al Iemen el 4 de març passat. El Sant Pare ha afegit que "tots els cristians som cridats a comunicar aquest missatge de resurrecció als qui es troben amb nosaltres, especialment els qui pateixen, els qui estan sols, els qui es troben en condicions precàries, els malalts i els marginats".
D'altra banda, comentant l'evangeli d'aquest Diumenge III de Pasqua, el pontífex ha subratllat que Jesús es va aparèixer als seus deixebles en el marc de la vida quotidiana, quan havien tornat a la feina de pescadors, després dels desconcertants dies de la passió, mort i resurrecció del Senyor. En aquesta línia, ha comentat que "era difícil per a ells comprendre el que havia passat però, mentre tot semblava que havia acabat, és un cop més Jesús qui surt a buscar els seus deixebles". Francesc també ha recordat també que aquests amics de jesús, "cansats i desil·lusionats", el reconeixen i tiren un cop més les xarxes al llac, amb un resultat exitós.
El Sant Pare, en un altre moment de la intervenció a la Plaça de Sant Pere, ha destacat que "la presència de Jesús ressuscitat ho transforma tot, ja que la foscor és vençuda per la llum, la feina inútil es fa novament fructífera i prometedora, la sensació de cansament i d'abandonament deixa el lloc a un nou impuls i a la certesa que Crist és amb nosaltres". Finalment el pontífex ha recordat que, partint de la resurrecció de Crist, avui l'Església continua fent ressonar aquest joiós anunci i que, per aquest motiu, els cristians són  cridats a "fer arribar un raig de la llum de Crist ressuscitat, un signe de la seva misericordiosa potència".

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

“Càritas no és una ONG, és l’acció de l’església cristiana per a les persones en situacions més vulnerables” 

Eduard Sala ha estat escollit nou director de Càritas Diocesana de Barcelona després d'estar vinculat a l’entitat des de fa quatre dècades i ser responsable de l’àrea social de la institució els últims nou anys.

29 setembre 2023

Redacció

Sense categoria

El Pare Abat de Poblet reivindica el monestir com a pol espiritual i turístic de la Conca de Barberà 

El Pare Abat de Poblet reivindica el monestir com a pol espiritual i turístic de la Conca de Barberà 

El pare Abat de Poblet ha explicat la història del monestir, l’espiritualitat i les activitats que s'hi fan

29 setembre 2023

Redacció

POLÍTICA

José Zaragoza, diputat del PSC al Congrés: "No donem per feta la investidura de Pedro Sánchez"

Lluïsa Moret, alcaldessa de Sant Boi, i José Zaragoza, diputat del PSC al Congrés, l'última nit electoral, el 23 de juliol

En una entrevista a Ràdio Estel, el polític socialista lamenta que la dreta "no accepti que ha perdut les eleccions" i augura "una legislatura molt dura"

28 setembre 2023

Redacció