En directe

Fórmula Estel

FÓRMULA ESTEL

"El Papa és l’única veu dissonant sobre els le pens, putins, trumps..."

Proactiva Opens Arms lluita des del 2015 per evitar que milers de persones morin ofegades al Mediterrani.  El 22 d’abril passat, el seu director, Òscar Camps,…

5 maig 2017

David García / @BorjaDeMaria

Comparteix
Proactiva Opens Arms lluita des del 2015 per evitar que milers de persones morin ofegades al Mediterrani. 
El 22 d’abril passat, el seu director, Òscar Camps, va visitar per segona vegada al Papa Francesc, on tots dos van coincidir en humanitzar a la societat i a les autoritats davant de la crisi migratoria que es viu al mediterrani. La primera trobada va ser el maig del 2016, quan li van donar l’armilla salvavides de la nena siriana que va morir ofegada. 
En aquesta segona trobada Proactiva Open Arms li ha demanat al Papa que humanitzi els polítics. Camps ha afirmat en l’Entrevista dels Divendres de la Fórmula Estel que necessiten més que mai al Papa Francesc perquè no s’apagui aquesta veu: “En aquests moments només som les ONG les que estem enmig d’aquest sidral, enmig del Mediterrani. No només salvem vides sinó que posem el focus allà on no volen que hi hagi llum, on estan passant les coses i ningú no ho sap, ningú no ho veu, enmig del mar".
Òscar Camps ha assegurat que el Papa és l’únic líder polític que realment es preocupa per la sort dels migrants: “En aquests moments, sí que és l’única veu dissonant sobre els le pens, putins, trumps... que s’estan sentint sense parar".
Des de l’inici del 2016, han arribat a les costes italianes uns 30.000 migrants o refugiats, un 9% més que en el mateix període de l’any passat. Entre ells, 3.400 persones han mort o desaparegut: “No és una crisi humanitària, sinó de valors”, ha sostingut Camps a RàdioEstel. “Europa s’ha d’adonar que els europeus no volem aquesta cara, faceta... si no hem de respectar els drets humans ni la convenció de Ginebra, que la Comissió Europea ho digui formalment”.
Malgrat que el sud del mediterrani s’ha convertit en un autèntic drama humanitari, Òscar Camps afirma que la ruta més perillosa és la travessa del desert per Líbia: “Pot ser que mori el mateix nombre de persones al mig del desert, abandonats, que al mig del mar”.
El fundador de Proactiva Open Arms ha testimoniat què sent quan està salvant persones xopes dins de l’aigua: “En el moment en què la fas, una vegada et poses en mode on, estàs fent el que creus que has de fer, et poses a ajudar a tothom. Potser la prèvia, abans, quan et fas a la idea del que està passant, és impactant, els sorolls, les olors, tot en general impacta molt, et gela, de seguida reacciones i et poses en marxa. No sents absolutament res fins que no els has deixat a terra”.
Òscar Camps proposa dues maneres de respondre a aquesta crisi. La primera, rebel·lar-se i mobilitzar-se. La segona, ajudar econòmicament a la seva ONG.

Escolta l’entrevista sencera

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, beneficiàries de la segona convocatòria del Fons d'Acció Social de la Sagrada Família

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana reforcen així el seu projecte d’acompanyament social amb el suport de la Sagrada Família.

18 març 2025

Redacció