En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

El Papa promou una comunicació al servei de la cultura de l'encontre

El primer missatge de la Jornada Mundial de les Comunicacions Socials escrit pel papa Francesc va ser presentat el 24 de gener passat, festa de…

28 gener 2014

Redacció

Comparteix

El primer missatge de la Jornada Mundial de les Comunicacions Socials escrit pel papa Francesc va ser presentat el 24 de gener passat, festa de sant Francesc de Sales, patró dels periodistes. La XLVIII Jornada Mundial de les Comunicacions Socials, que se celebrarà l’1 de juny proper, tindrà com a lema Comunicació al servei d’una autèntica cultura de l’encontre.

En la presentació oficial d’aquest missatge hi van participar el president del Pontifici Consell per a les Comunicacions Socials (PCCS), l’arquebisbe Claudio Maria Celli, i la professora de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Catòlica del Sagrat Cor de Milà, Chiara Giaccardi.

Tots dos van coincidir a assenyalar que «en el missatge emergeix clarament la imatge d’una Església que vol comunicar, que vol dialogar amb l’home i la dona d’avui, conscient del paper que li ha estat confiat en aquest context».

El text es divideix principalment en dues parts. La primera part del missatge s’adreça al món laic de la comunicació. «El Papa apunta reflexions vàlides també per als que no tenen una opció religiosa a la vida, però que de la mateixa manera, estan cridats a percebre o senten el profund valor humà del món de la comunicació», ha assenyalat Celli. La segona part, en canvi, fa referència al bon samarità, perquè els deixebles del Senyor busquin «descobrir que la xarxa digital pot ser un lloc ric d’humanitat, no una xarxa de fils sense persones».

El president del PCCS va confirmar que el papa Francesc ha col·laborat directament en el contingut del missatge i ha destacat «la profunda sintonia entre la imatge de l’Església que el Papa està traçant i el món de la comunicació». La cultura de l'encontre anima a «posar atenció en l’altre», per la qual cosa l’Església «no es pot sostreure a la necessitat d’acompanyar, d’anar més enllà de la mera escolta; una Església que acompanya el camí posant-se en camí amb la gent».

Més actualitat

RELIGIÓ

Ramon Bassas: "El diàleg és imprescindible perquè la diversitat no es vegi com una agressió"

El director general d'Afers Religiosos de la Generalitat alerta davant el perill de desencontres i conflictes quan la convivència no funciona

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres celebra la compra de la Casa Orsola, però lamenta que l’ajuntament “hagi actuat d’esquena” 

compra de la Casa Orsola

Un dels portaveus del sindicat, Enric Aragonès, reivindica la feina del sindicat i considera que la lluita veïnal ha contribuït al fet que el consistori hagi adquirit aquesta finca de l’Eixample 

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Eduard Suárez: “Ens enerva que les institucions diguin que el feixisme no està organitzat” 

agressió racista a Molins de Rei

El portaveu de la Unitat Contra el Feixisme i el Racisme de Molins de Rei condemna l’atac a dos menors d’edat a crits de ‘moros de merda’ 

6 febrer 2025

Redacció