En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

El portaveu de les famílies dels dos periodistes segrestats a Síria afirma que fa un mes que no saben res d’ells

Les famílies i companys de professió del periodista Javier Espinosa i el fotògraf Ricard García Vilanova, segrestats a Síria des del mes de setembre, han…

12 desembre 2013

Redacció

Comparteix

Les famílies i companys de professió del periodista Javier Espinosa i el fotògraf Ricard García Vilanova, segrestats a Síria des del mes de setembre, han demanat el seu alliberament immediat, després de fer-se públic aquesta setmana que van ser segrestat per una facció de rebels a Síria, vinculada a Al-Qaeda.
El portaveu de les dues famílies, Gervasio Sánchez, ha explicat aquest matí, en declaracions al programa El primer cafè de Ràdio Estel, les últimes informacions que es coneixen dels segrestats.
Segons ha dit, no saben res de Javier Espinosa i Ricard García des de fa aproximadament un mes, en què ells mateixos van fer saber a la família que estaven vius i que els segrestadors els tractaven bé.
Tot i que Sánchez no ha donat massa detalls de com està anat el procés d’alliberament, sí que ha explicat que s’està fent de la manera més acurada possible i amb la màxima discreció, per temes de seguretat. És per aquest motiu no ha transcendit fins ara la informació del segrest.  
Segons Gervasio Sánchez, és difícil determinar qui es troba al darrera del captiveri dels dos periodistes perquè les guerrilles i el caos sobre el terreny ho dificulten. Tot i això, el portaveu ha apuntat que és possible que l’autor del segrest sigui l’Exèrcit Islàmic d’Irak i de Llevant.
Gervasio Sánchez també ha recordat que hi ha altres periodistes segrestats a Síria per diferents guerrilles, com per exemple Marc Marginedas, d’El Periódico.  
A Síria s’han produït nombrosos segrestos des que va començar la guerra civil, unes situacions que no només han afectat periodistes. Ara fa uns mesos, dos arquebisbes ortodoxos van caure en mans d’un grup que encara els manté retinguts.

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Òscar Camps: "Hem d’exigir que es compleixin i es protegeixin els drets humans"

Òscar Camps

Parlem amb Òscar Camps, fundador i director de l’ONG Proactiva Open Arms, sobre els 10 anys de l’organització

11 novembre 2025

Redacció

Sense categoria

Mazón, acorralat: "Si Pradas segueix parlant, tindrà difícil separar-se del moment de la presa de decisions"

La cap de redacció de Vilaweb, Esperança Camps, sosté que Vox tindrà l'última paraula per escollir el substitut de Mazón

11 novembre 2025

CULTURA

RELIGIÓ

Bernat Vivancos uneix cinc pregàries universals en una obra de pau i amor

El compositor destaca les similituds que comparteixen diverses religions

11 novembre 2025

Redacció