Dimecres complicat arreu de Catalunya si es vol agafar un taxi. Tots els sindicats del sector s'han agrupat i han convocat una vaga per reclamar al Govern que s'apliqui la proporció d'una VTC per cada 30 taxis.
En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', el portaveu d'Elite Taxi, Tito Álvarez, ha estat molt clar i ha explicat que si s'imposa arreu de Catalunya el model de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, el sector del taxi començarà aviat protestes que s'allargaran fins a les eleccions municipals.
El portaveu d'Elite Taxi ha exposat que a Catalunya hi ha 4.000 llicències VTC, la majoria de les quals a Barcelona. En total, hi ha 13.000 taxis arreu del territori. El sector reclama que es compleixi la llei i que s'estableixi una ràtio d'un VTC per cada 30 taxis en el servei urbà, una normativa que, segons ha detallat, protegeix als uns i als altres.
Álvarez ha qualificat les VTC d'empreses sense ànim de lucre perquè, segons ha declarat, "aquestes plataformes, ara per ara, no tenen benefici, creen una necessitat artificial i, quan s'hagin fet amb tot el monopoli del sector, aleshores recuperaran tota la inversió fent que el client consumeixi aquest tipus de trajectes a través de l'aplicació".
"Les VTC creen una necessitat artificial i, quan s'hagin fet amb tot el monopoli del sector, recuperaran tota la inversió fent que el client consumeixi aquest tipus de trajectes a través de l'aplicació"
Sobre la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant que va entrar en vigor l'1 d'abril, Álvarez l'ha titllat de despropòsit. El portaveu d'Elite Taxi ha explicat que el sector té les tarifes regulades i els preus no es poden modificar. "Entre el marge de benefici de la tarifa fixada, la inflació i el preu del combustible, estem asfixiats", ha sentenciat Álvarez.