En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Els bisbes japonesos condemnen les armes nuclears

Els bisbes del Japó han aprofitat el 73è aniversari dels bombardejos sobre les ciutats d’Hiroshima i Nagasaki (6 i 9 d’agost del 1945, respectivament) per…

7 agost 2018

Agência Ecclesia

Comparteix

Els bisbes del Japó han aprofitat el 73è aniversari dels bombardejos sobre les ciutats d’Hiroshima i Nagasaki (6 i 9 d’agost del 1945, respectivament) per fer una crida a posar fi a les armes nuclears.

“Els greus conflictes regionals, el terrorisme, l’amenaça de les armes nuclears, el problema dels refugiats, les diferents formes de discriminació i les disparitats econòmiques continuen amenaçant la pau de les persones d'arreu del món” ha dit l’arquebisbe de Nagasaki i president de la Conferència Episcopal Japonesa, Joseph Mitsuaki Takami.

Aquesta reflexió acompanya la iniciativa anual Deu Dies per la Pau, promoguda per recordar les víctimes dels bombardejos a finals de la Segona Guerra Mundial al Japó.

La Conferència Episcopal Japonesa ha tornat a demanar la prohibició de les armes nuclears perquè, segons Mons. Mitsuaki, “és forta la idea que les armes nuclears són necessàries per a la dissuasió. La possessió d’armes nuclears és, sobretot, responsable de la carrera armamentística que porta inevitablement a la dependència econòmica de la indústria d’armament i demanda militar, i modela la política”.

Més actualitat

POLÍTICA

Els comuns s'aixecaran de la taula de negociació si l'1 de febrer no hi ha règim sancionador de lloguers 

taula de negociació dels pressupostos

La presidenta dels Comuns al Parlament recorda que el règim sancionador “no necessita l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat”

15 gener 2025

Redacció

POLÍTICA

Non Casadevall: “Salvador Illa fa balanç de cent dies de govern en quatre pàgines de DIN A4” 

govern de Salvador Illa

El secretari general de la CUP ha confirmat que el partit manté “de moment” l’esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat

14 gener 2025

Redacció

SALUT MENTAL

SANITAT

“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida” 

més antidepressius prescriu

El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu

13 gener 2025

Redacció