En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

"Els CIE són un despropòsit tal com estan pensats"

“Els Centres d’Internament d’Estrangers (CIE) sónun despropòsit tal com estan pensats i tal com estan muntats en l’actualitat”.Així ho ha explicat SantiTorres, portaveu de la…

25 gener 2018

Macià Grau Puig

Comparteix

Els Centres d’Internament d’Estrangers (CIE) sónun despropòsit tal com estan pensats i tal com estan muntats en l’actualitat”.Així ho ha explicat SantiTorres, portaveu de la Fundació Migra Studium (entitat del servei Jesuïta aMigrants), que lluita davant la injustícia que pateixen diàriament les personesque estan en una situació irregular al país.

Aquesta Fundació és la responsable de la Vetllade pregària que s’organitza cada any a les portes del CIE de Barcelona (ZonaFranca), i que el 20 de gener passat va comptar amb més de 200 voluntaris quehi van participar.

L’objectiu de la pregària, segons SantiTorres, és doble: “Solidaritat amb els interns i denúncia d’una situació d’injustíciaque els ha portat a ser privats de llibertat”, però també “constatar que aquellés també un lloc sagrat, perquè la presència de Déu és més intensa allà on lespersones pateixen”.

Tot i les protestes que la Fundació MigraStudium i altres entitats realitzen cada any, de moment el Ministeri de l’Interiorencara no s’ha replantejat canviar una situació que és insofrible per alsinterns. Per a l’entitat del servei Jesuïta a Migrants, la solució és clara: “sies vol tramitar l'expulsió d'aquelles persones en situació irregular, hi haalternatives al CIE que no han d'obligar forçosament a l'internament i privacióde llibertat de les persones”. 

Les accions solidàries de la Fundaciócontinuaran el dissabte 27 de gener a les 21 hores, amb un concert que organitzajuntament amb SICAR.cat i que finalitzarà la campanya "TrencantFronteres" . L’actuació, a càrrec d'Esteban Faro, es celebrarà a la SalaLuz de Gas de Barcelona.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Mia Sala-Patau i Soribah Ceesay: "Hi ha un nínxol de gent jove que apostem per les arts en viu"

Mia Sala-Patau i Soribah Ceesay

Parlem amb els actors Mia Sala-Patau i Soribah Ceesay sobre 'La mà', una obra de Martin McDonagh dirigida per Pau Carrió

4 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

TEATRE

Xavi Duch i Carme Milán: "Vinguin els espectadors que vinguin sempre s’ha d’anar a mort"

Xavi Duch i Carme Milán

Parlem amb els intèrprets Xavi Duch i Carme Milán sobre la tornada del musical 'El Petit Príncep' al Paral·lel 62

3 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Arrels Fundació reclama un abordatge "ampli i transversal" del sensellarisme

La Fundació realitza aquest dimecres un recompte nocturn de persones en situació sense llar per tenir una xifra acurada

3 desembre 2025

Redacció