En directe

Vespres

ESGLÉSIA CATALUNYA

"En aquesta pandèmia, tot és dur per al malalt i per a la família"

El director del Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut de Catalunya, Joan Bajo, ha explicat aquest divendres que la Pasqua del Malalt, que se…

16 maig 2020

@IgnasiMiranda / @rafasanahuja

Comparteix
El director del Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut de Catalunya, Joan Bajo, ha explicat aquest divendres que la Pasqua del Malalt, que se celebra aquest diumenge amb el lema "Acompanyar en la soledat", parteix "d'unes paraules de Papa Francesc amb què ens diu que hem de ser una Església en sortida". En una entrevista al programa El Mirador de l'actualitat, ha recordat que "és molt important allò que l'Església ha anat reflexionant sobre la solitud i i l'acompanyament". El prevere ha destacat que, "ara en aquestes situacions viscudes amb la pandèmia, marcades per les persones soles i confinades a casa o en centres residencials i que han hagut de morir sense companyia, tot plegat també ha estat dur per al malalt i per a la família, que no han pogut donar-los l’últim adeu".
El responsable de la Pastoral de la Salut a les diòcesis amb seu a Catalunya ha comentat, a més, que "la data de la Pasqua del Malalt reflecteix la mateixa mirada de Jesús, del qual ve, després de les ofenses, la força de l'Esperit que ens ajuda a connectar amb un sentit d’esperança". Igualment ha destacat que aquesta vivència anual "porta a viure una nova mirada i una nova manera de fer en què tots els qui fan aquest acompanyament (pastors) ens fan sentir com una autèntica família de fe". Joan Bajo ha completat la reflexió assegurant que, "per a un malalt sol, el fet de sentir-se acompanyat alleujarà el dolor i la mateixa malaltia". En la mateixa línia, ha dit que "les paraules del Papa, en el missatge per a la Campanya del Malalt 2020, ens ajuden a sentir un Jesús bona samarità, aquell que ens ofereix un consol no només en el cos sinó també en l'esperit".
En un altre moment, Joan Bajo ha destacat que "hi ha una invitació de Jesús que ens invita a abraçar-nos per treure el dolor de la malaltia". I com a síntesi de la feina dels voluntaris i col·laboradors de la pastoral amb els malalts, ha afegit que "no només es tracta de ser al costat de les persones, sinó també d'involucrar-se de manera total i ser company o companya de camí, com els deixebles d’Emnaús". Dins la tasca que ara s'enforteix amb la crisi del coronavirus, el sacerdot de la diòcesi de Tortosa ha assegurat que "els agents pastorals ajuden molt dins una missió en què estan cridats a ser un altre Crist, ja que donen la vida i la reben". Com a exemple, Bajo ha conclòs que "la llum d’un ciri no té importància quan tenim llum elèctrica però, quan hi manca, ens dona seguretat i força". Aquest símbol de la resurrecció, segons el delegat, és clau perquè "il·lumina l'acció i l'esperança". Finalment ha agraït la feina generosa de "totes aquelles persones que s’entreguen per acompanyar els malalts, com una autèntica família que viu la fe unida".

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest divendres 15 de maig.

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Javier Pacheco: "Que ningú ens doni lliçons, la gent vol cobrar més i treballar menys" 

reducció de la jornada laboral

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya respon a les declaracions de Jordi Turull, que deia que els catalans “volien cobrar més i no pas treballar menys”

17 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Fernando Clavijo: “No té cap sentit que el govern espanyol es desentengui dels menors migrants no acompanyats. És la seva competència” 

menors migrants

El president de les Illes Canàries ho ha dit a Ràdio Estel, on també ha recordat que el seu govern ha presentat tres demandes al Suprem contra la gestió de Pedro Sánchez

14 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció