En directe

El Matí a Ràdio Estel

FÓRMULA ESTEL

FECEC: "La millora dels tractaments garanteix que el càncer es pugui cronificar o superar"

El 4 de febrer és el Dia Mundial contra el Càncer, una cita marcada al calendari per conscienciar de la importància de combatre aquesta malaltia.…

3 febrer 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
El 4 de febrer és el Dia Mundial contra el Càncer, una cita marcada al calendari per conscienciar de la importància de combatre aquesta malaltia. La supervivència a un càncer a Catalunya ha crescut, de mitjana, un 7% en 10 anys. L’altra bona notícia és que la taxa de mortalitat per càncer de les dones catalanes és la més baixa d’Europa.
La gerent de la FECEC-Junts contra el càncer, Clara Rosàs, ha explica a la Fórmula Estel que malgrat que el nombre de casos nous de càncer hagi augmentat un 8% a Catalunya en cinc anys, "la inversió en recerca dóna els seus fruits, i la millora dels tractaments garanteix que la malaltia es pugui cronificar o superar".
La gerent de la Federació Catalana d’entitats contra el càncer (FECEC), que agrupa les principals organitzacions que treballen per millorar la qualitat de vida dels pacients oncològics i les seves famílies, ha recomenat el Codi Europeu contra el càncer, doncs hi ha evidència científica que redueix els casos. Alguns dels consells són no fumar, evitar espais amb fum, tenir un pes saludable, fer activitat física en el dia a dia, limitar el consum d'alcohol o evitar l'exposició excessiva al sol
La gerent de la FECEC-Junts contra el càncer, Clara Rosàs, ha insistit a RàdioEstel que cal tenir més presents les persones supervivents de càncer, un col·lectiu que creix i que necessita ajuda emocional, personal, familiar i laboral.

Més actualitat

SOCIETAT

Ivan Pera: "Hem d’incorporar els expats a la ciutat, que se sentin part del barri"

Comissionat del Pacte per Ciutat Vella Ivan Pera

El Comissionat del Pacte per Ciutat Vella de l’Ajuntament de Barcelona és partidari que el districte “es converteixi en el centre de la ciutat” 

11 febrer 2025

Redacció

RELIGIÓ

Ramon Bassas: "El diàleg és imprescindible perquè la diversitat no es vegi com una agressió"

El director general d'Afers Religiosos de la Generalitat alerta davant el perill de desencontres i conflictes quan la convivència no funciona

7 febrer 2025

Redacció

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres celebra la compra de la Casa Orsola, però lamenta que l’ajuntament “hagi actuat d’esquena” 

compra de la Casa Orsola

Un dels portaveus del sindicat, Enric Aragonès, reivindica la feina del sindicat i considera que la lluita veïnal ha contribuït al fet que el consistori hagi adquirit aquesta finca de l’Eixample 

7 febrer 2025

Redacció