En directe

Laudes

SOCIETAT

Fernando Clavijo: “No té cap sentit que el govern espanyol es desentengui dels menors migrants no acompanyats. És la seva competència” 

El president de les Illes Canàries ho ha dit a Ràdio Estel, on també ha recordat que el seu govern ha presentat tres demandes al Suprem contra la gestió de Pedro Sánchez

14 febrer 2025

Redacció

Comparteix
menors migrants

El president de les Illes Canàries, Fernando Clavijo, s’ha mostrat molt crític amb el repartiment de migrants que gestiona el govern de Pedro Sánchez en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel. “La immigració és competència exclusiva de l’estat. És l’Estat qui els porta, a través de Salvament Marítim. No té cap sentit que el govern espanyol es desentengui dels menors migrants no acompanyats”. Clavijo recorda que és a les illes és viu un autèntic drama humanitari. Per això insisteix que “seria la primera vegada que l’Estat desatén una comunitat autònoma en situació d’emergència. I això ens preocupa”, lamenta. Per això, el govern de les Illes Canàries ha presentat tres denúncies al Tribunal Suprem contra la gestió que està fent el govern espanyol.   

“Tenim un sistema d’acollida per atendre mil menors” 

Clavijo recorda que les Illes tenen capacitat per acollir un miler de migrants i, a hores d’ara, la xifra de menors migrants a les Canàries supera la barrera dels cinc mil. A més, afegeix que aquests nois i noies tenen diverses necessitats que ara són inassumibles. “Cal tenir en compte que s’han d’escolaritzar i tots ells han passat per diversos traumes. No podem atendre’ls amb la dignitat i els tractats internacionals que es requereixen”, lamenta. El president insisteix que la situació a hores d’ara és molt dramàtica. “No estem parlant de repartir pomes, sinó d’éssers humans que requereixen un tracte específic”. 

“Si Catalunya aporta menys, hi haurà menys recursos”  

Preguntat per la proposta de finançament singular per Catalunya, Clavijo s’ha mostrat prudent i ha deixat clar que els partits haurien de deixar la crispació a banda i escoltar què proposa Catalunya. ”Sense tenir cap text sobre la taula, ja ens estem barallant. Un cop el tinguem, ho podrem discutir”. Ara bé, el president canari també ha recordat que Catalunya és una de les tres comunitats que aporta més a l’Estat. “Si hi hagués menys aportació, hi hauria menys recursos a distribuir a la resta. Per tant, en sortiríem perjudicats”, lamenta. Tot i això, Clavijo ha obert la porta a trobar-se amb líders d’ERC i Junts i, fins i tot, ha obert la porta a viatjar a Waterloo, si Carles Puigdemont el convidés. 

"Seria una benedicció que el papa Francesc visités Canàries"

Fernando Clavijo ha agraït que el Papa Francesc hagi mostrat interès per la crisi migratòria que viu les illes. “En poc menys de quinze dies li vam demanar que ens rebés i va ser així”. El president canari ha afegit que seria “una benedicció” que el pontífex pogués visitar les illes. “Parla de com l’Església i el Sant Pare es fixen i volen contribuir a gestionar aquest drama”. 

Escolta l'entrevista a Fernando Clavijo, president de Canàries

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Giovanni Ghizzani: "Veig molta gent animada en invertir en cultura"

El pianista italià ofereix aquest dimecres un concert de jazz al Teatre de Sarrià

13 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Xavier Fàbregas: "Una de cada quatre persones tindrà un episodi depressiu al llarg de la vida"

El doctor apunta els símptomes de la depressió i mostra com es pot ajudar les persones afectades

13 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Alosa: "La música d’arrel també forma part de l’actualitat"

Alosa

Parlem amb les integrants d'Alosa, Giulietta Vidal i Irene Romo, sobre el seu primer disc 'El primer cant del matí' i el seu projecte musical

12 gener 2026

Redacció