En directe

Fórmula Estel

ENERGIES ALTERNATIVES

MEDI AMBIENT

La Generalitat recomana que no es demanin més subvencions per instal·lar plaques solars

Des de l’Institut Català d’Energia asseguren que "els qui ja han fet el tràmit començaran a cobrar a partir de l’últim trimestre d’aquest any, però no més lluny del 2024"

12 abril 2023

Comparteix

Després d'anunciar la creació d'ajudes per instal·lar plaques solars a casa, la Generalitat ara recomana que no es demanin més subvencions. Ho ha dit Juanjo Escobar, cap de la divisió de gestió energètica de l'Institut Català d'Energia. En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', Escobar s'ha explicat així: "jo recomanaria no entrar noves sol·licituds. És molt difícil que puguin tenir una subvenció a no ser que hi hagi una aportació econòmica extraordinària".

Plaques solars a una teulada
Plaques solars d'autoconsum energètic a Molins de Rei | ACN

Escobar ha detallat que aquesta entitat no pot tancar l'entrada de sol·licituds per un mandat legal, però que amb l'actual volum de diners disponibles és complicat que les noves sol·licituds tirin endavant. Tot i que han demanat una tercera remesa de diners europeus, Escobar ha exposat que no han rebut resposta i que "el discurs polític que escoltem d'Europa és més d'austeritat i no pas de subvencions".

Des del mateix organisme han assegurat que "els qui ja han fet el tràmit de la subvenció per instal·lar plaques solars començaran a cobrar-la a partir de l'últim trimestre d'aquest any, però no més lluny del 2024". Sobre el col·lapse de la tramitació de sol·licituds a causa d'una allau de peticions, Juanjo Escobar ha explicat que "ja s'ha contractat el personal addicional per gestionar la situació, i a partir d'ara el ritme serà més elevat".

Segons la Federació de Gremis d'Instal·ladors de Catalunya, el culpable del col·lapse ha estat el Govern Espanyol

Segons la Federació de Gremis d'Instal·ladors de Catalunya, el culpable d'aquest col·lapse ha estat el Govern Espanyol. Ho ha assegurat, en una entrevista al mateix programa el director general de la federació, Raúl Rodríguez, que ha explicat que "l'administració catalana ha estat una de les primeres afectades pel disseny de les bases de la convocatòria que s'ha fet des del Ministeri de Transició Ecològica". D'altra banda, Rodríguez també ha explicat que "només el 6% de les teulades de superfície útil a Catalunya estan ocupades i, per tant, hi ha molt creixement per endavant". Ha conclòs, també, que "és un sector que ha vingut per quedar-se, amb una amortització molt ràpida".

Entrevista a Raúl Rodríguez i a Juanjo Escobar sobre la falta de personal per instal·lar plaques solars d'autoconsum

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA

Antoni Gaudí ha estat declarat venerable

Per primera vegada l'Església proposa Gaudí com a exemple de vida cristiana, i declara així que la seva santedat és acceptada

16 abril 2025

Redaccció

ACTUALITAT

CATALUNYA CRISTIANA

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

LITÚRGIA

RELIGIÓ

SOCIETAT

Ràdio Estel es bolca amb una programació especial per Setmana Santa

La programació especial de Ràdio Estel per Setmana Santa

L'emissora emetrà les diferents litúrgies i actes de pietat que se celebren al llarg de la Setmana Santa

11 abril 2025

Redacció

ACTUALITAT

INTERNACIONAL

Sense categoria

Enrique Durán, sobre la possible causa de l’accident d’helicòpter a Nova York: “Podria ser una falta de manteniment o un component en mal estat”  

El mecànic expert en helicòpters ha deixat clar que caldrà esperar a la investigació final, però que “no és habitual” que l'hèlix se separi de la nau en ple vol

11 abril 2025

Redacció